Ευφυή συστήματα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και πρόβλεψη της ροής επιβατών σε σταθμό του μετρό
Intelligent systems for public transport passenger flow prediction
Πτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Καρούσος, Κωνσταντίνος-Μανούσος
Μάρος, Γρηγόριος
Ημερομηνία
2019-01-29Επιβλέπων
Νικολάου, ΓρηγόριοςΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::Τεχνητή ΝοημοσύνηΛέξεις κλειδιά
Χρονοσειρές ; Python ; Τεχνητή νοημοσύνη ; Μηχανική μάθηση ; Ευφυή σύστημα μεταφορών ; Έξυπνες πόλειςΠερίληψη
Ο σκοπός της πτυχιακής εργασίας ήταν η παρουσίαση τεχνολογιών ευφυών συστημάτων που έχουν εφαρμοστεί και λειτουργούν στα Μ.Μ.Μ. της Αθήνας και πως αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατάλληλα για την βελτιστοποίηση του συνόλου των υπηρεσιών που αυτά προσφέρουν στον επιβάτη και τους φορείς της πόλης. Συγκεκριμένα η εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Στο Α Μέρος γίνεται περιγραφή των εννοιών της Έξυπνης Πόλης (Smart City) και των Έξυπνων δημόσιων μεταφορών (Smart Public Transport) καθώς και των πλεονεκτημάτων που προσφέρουν. Στην συνέχεια του Α Μέρους έχει γίνει μια αναλυτική περιγραφή της δομής των ΜΜΜ της πόλης της Αθήνας καθώς και η τεχνική περιγραφή των δύο έργων ευφυών συστημάτων (ΑΣΣΚ και ΟΣΤ) που έχουν υλοποιηθεί και λειτουργούν αυτήν την στιγμή. Στο Β Μέρος παρουσιάζεται ο τρόπος διασύνδεσης των δύο αυτών συστημάτων, καθώς και πως μελλοντικά θα συνδράμουν στην δημιουργία ενός ενιαίου συστήματος παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με επιβατο-κεντρικό χαρακτήρα. Ειδικότερα αφού παρουσιάσαμε ένα συχνό πρόβλημα που συναντάται στην καθημερινή χρήση των ΜΜΜ, την συσσώρευση οχημάτων (Bus Βunching), παρουσιάσαμε την μεθοδολογία με την οποία χρησιμοποιώντας τα δεδομένα που παράγουν αυτά τα δύο συστήματα μπορούμε να φτάσουμε στην λύση του. Η μεθοδολογία αυτή αφορά την δημιουργία αλγορίθμου πρόβλεψης επιβατικής κίνησης χρησιμοποιώντας δεδομένα επικυρώσεων. Στην μεθοδολογία γίνεται αναλυτική περιγραφή αλγορίθμων Τεχνητής Νοημοσύνης, στατιστικών μοντέλων και συνδυασμός αυτών. Η μεθοδολογία αυτή μπορεί να γίνει οδηγός για την ανάπτυξη μοντέλων πρόβλεψης επιβατικής κίνησης. Η γενικότητα της μεθοδολογίας έγκειται στο γεγονός ότι έχουν καταγραφεί όλα τα βήματα, από την ανάλυση, μέχρι αναλυτικά όλα τα στάδια σύγκρισης και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων πριν την επιλογή του τελικού βέλτιστου μοντέλου. Τέλος, γίνεται μια προσπάθεια ανάλυσης των δυνατοτήτων που προσφέρουν αυτά τα δύο συστήματα και πως μπορούν να υλοποιηθούν με γνώμονα την εξέλιξη των δημόσιων μεταφορών της Αθήνας