Συστήματα επιχειρησιακής ευφυΐας
Business intelligence systems
Subject
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης ; TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::Βάσεις ΔεδομένωνKeywords
Business intelligence ; Επιχειρηματική ευφυία ; Αποθήκες δεδομένων ; Διαχείριση δεδομένων ; Επιχειρησιακή νοημοσύνη ; Data warehousing ; Data Mart ; Εξόρυξη δεδομένων ; Data miningAbstract
Η διπλωματική αυτή εξετάζει το γνωστικό αντικείμενο της επιχειρησιακής ευφυίας (business intelligence), την λειτουργικότητα της σε επιχειρησιακό και τεχνικό επίπεδο, την συσχέτιση της με την στρατηγική και διοίκηση μιας επιχείρησης καθώς επίσης και την μεθοδολογία σχεδιασμού και θέσης σε λειτουργία ενός συστήματος επιχειρησιακής ευφυίας. Περαιτέρω στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται το παράδειγμα μιας εταιρείας (Iconplatforms) πρωτοπόρας στην ελληνική αγορά η οποία εξειδικεύεται σε ολοκληρωμένες λύσεις, που περιλαμβάνουν προϊόντα λογισμικού και υπηρεσίες, στον κλάδο του relationship marketing, loyalty και του gamification και η οποία παρέχει τις υπηρεσίες της μέσω του σύννεφου (cloud). Στα πλαίσια της εργασίας έγινε χρήση των δεδομένων που συλλέχθηκαν για μια εταιρεία πελάτη της Iconplatforms (για λόγους απορρήτου δεν αναφέρεται το όνομα) τα οποία δεδομένα αναλύθηκαν με το εργαλείο επιχειρησιακής ευφυίας που χρησιμοποιεί η Iconplatofrms, ανάλυση η οποία δόθηκε στην διοίκηση της εταιρείας πελάτη για την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την δραστηριότητα των αντιπροσώπων της στην προώθηση και πώληση προιόντων και στη σχέση με τον ανταγωνισμό.
Abstract
The present dissertation examines the subject of business intelligence, its functionality on an operational and technical level, its relationship with the strategic and business orientation of a company and the methodology for designing and putting in operation a business intelligence system.
The dissertation is also using a real example of a company (IconPlatforms SA) that put in operation a business intelligence tool that complements its product portfolio of relationship marketing, gamification, and loyalty campaigns. Within the scope of the dissertation results of work performed for a client of IconPlatforms (name is not disclosed due to commercial confidentiality) were gathered and analyzed using the business intelligence tool, results that can provide useful input to the client company about products sold and competition.