H εκπαίδευση αυτοδιαχείρησης (self-management) των ασθενών ως μέρος μίας ανταγωνιστικής στρατηγικής marketing των ιδιωτικών υπηρεσιών υγείας. Διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της εκπαίδευσης αυτοδιαχείρησης και της αντιλαμβανόμενης ποιότητας των υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα
Patients self-management as part of a competitive marketing strategy of private health services. Investigation of the relationship between self-management and the perceived quality og health services in Greece
Subject
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Μάρκετινγκ ; TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Εξυπηρέτηση Πελατών - Ποιοτικός ΈλεγχοςKeywords
Εκπαίδευση αυτοδιαχείρησης ; Ιδιωτικά νοσοκομεία ; Marketing νοσοκομείων ; Αντιλαμβανόμενη ποιότητα ; Ικανοποίηση ασθενών ; Self-management educationAbstract
Στην παρούσα εργασία μελετήθηκε η εκπαίδευση αυτοδιαχείρησης των ασθενών ως μέρος μίας ανταγωνιστικής στρατηγικής marketing των ιδιωτικών νοσοκομείων υγείας. Για την εκπλήρωση των ερευνητικών στόχων της εργασίας πραγματοποιήθηκαν δύο είδη ερευνών δευτερογενής έρευνα βιβλιογραφικής ανασκόπησης σε ακαδημαϊκές πηγές (άρθρα, βιβλία, πρακτικά συνεδριών, papers, κτλ.) και πρωτογενής ποσοτική έρευνα σε ένα δείγμα Ν=250 ασθενών δύο ιδιωτικών νοσοκομείων υγείας (Metropolitan Hospital και Ερρίκος Ντυνάν).
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι υπάρχει θετική συσχέτιση μεταξύ της αυτοδιαχείρησης και της ικανοποίησης των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας. Επίσης τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν την ύπαρξη συσχέτισης μεταξύ της αυτοδιαχείρησης και της αντιλαμβανόμενης ποιότητας των ιδιωτικών υπηρεσιών υγείας.
Τέλος, τα ευρήματα της έρευνας ανέδειξαν τους παράγοντες που παίζουν σημαντικό ρόλο στην ικανοποίηση των ασθενών από την αυτοδιαχείρηση. Πρόκειται για τον χρόνο αναμονής, την εμπλοκή στην πληροφόρηση, την καλή και ανοικτή επικοινωνία με το προσωπικό, την εμπιστοσύνη, την προστασία της ιδιωτικότητας, την επαρκή πληροφόρηση, την συνεργασία οικογένειας - γιατρού και την εμπιστευτικότητα των πληροφοριών. Η ανάλυση συχνοτήτων της κλίμακας "ικανοποίησης ασθενών" έδωσε μέσο όρο 2,3 που αυτό σημαίνει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό του δείγματος διαφώνησε με τις δηλώσεις τις κλίμακας που αφορούν στην ικανοποίηση των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας.
Abstract
The main concern of this study is the investigation of patients' self-management education as part of a competitive private hospital marketing strategy. In order to fulfill the research goals of the research, two types of research were carried out: a secondary research on bibliographic review in academic sources (articles, books, conference papers, papers, etc.) and primary quantitative research in a N = 250 patients of two private hospitals (Metropolitan Hospital and Errikos Ntinan). The results of the survey showed that there is a positive correlation between self-management and patient satisfaction. Furthermore, the results of the survey showed a positive correlation between self-management and the perceived quality of private health services.
Finally, research findings highlight factors that play a key role in patient satisfaction as regards the self-management education. It is waiting time, engaging in information, good and open communication with staff, trust, privacy protection, adequate information, family-doctor co-operation and confidentiality of information. The frequency analysis of the Patient Satisfaction Scale gave an average of 2.3, which means that most of the sample disagreed with the scale statements related to patient satisfaction as regards the health services provided.
Number of pages
146Post-graduate Program
Διεθνής Διοικητική των ΕπιχειρήσεωνLanguage
GreekCollections
The following license files are associated with this item: