Αθλητικό μάρκετινγκ και χορηγία στον αθλητισμό
Keywords
Αθλητικό μάρκετινγκ ; Μάρκετινγκ ; Χορηγίες ; Διαφήμιση ; Σπόνσορινγκ ; ΑθλητισμόςAbstract
Το περιεχόμενο της παρούσας πτυχιακής εργασίας διαρθρώνεται σε δύο κεφάλαια ως εξής: Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια συνοπτική αναφορά του όρου του αθλητικού μάρκετινγκ και των μορφών που παίρνει μέσα στο χρόνο. Γίνεται, ο διαχωρισμός ανάμεσα στον επαγγελματικό και ερασιτεχνικό αθλητισμό, ενώ παράλληλα εξετάζεται και η συμβολή του αθλητικού μάνατζμεντ στην αθλητική βιομηχανία μέσω του βασικού μείγματος μάρκετινγκ.
Στο δεύτερο και τελευταίο κεφάλαιο γίνεται μια επισκόπηση της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας σχετικής με τη χορηγία και το σπόνσορινγκ. Αναφέρονται τα οφέλη και οι στόχοι της χορηγίας από μέρους των επιχειρήσεων, σε τι αποβλέπουν και πως θεωρούν εκείνοι καλύτερα ότι μπορούν να το επιτύχουν. Η χορηγία μέσα από τον ελληνικό αθλητισμό σημαίνει πολλά και συμβάλει σημαντικά στην αναπτυξιακή κουλτούρα της χώρας μας. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στον αθλητισμό σε Παγκόσμια εμβέλεια με επίκεντρο τους Ολυμπιακούς αγώνες, αναλύεται εκτενέστερα ο όρος του Ambush μάρκετινγκ, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζονται οικονομικά αποτελέσματα γύρω από τη χορηγία δείχνοντας το μέγεθος που έχει πάρει η χρήση της σήμερα. Τέλος, θέλοντας να δοθεί και η αρνητική πλευρά του όρου, γίνεται μια επισκόπηση στην διεθνή βιβλιογραφία για αποτυχημένες προσπάθειες χορηγικών ενεργειών. Η αθλητική χορηγία εν τέλει είναι δωρεά ή σπόνσορινγκ; Η εργασία ολοκληρώνεται με τα τελικά συμπεράσματα που διεξήχθησαν καθώς επίσης και οι προτάσεις για μελλοντική έρευνα στο συγκεκριμένο αντικείμενο.