Η χρήση της ιστοεξερεύνησης ως εργαλείο διεπιστημονικής προσέγγισης περιβαλλοντικών ζητημάτων στο πλαίσιο της πράσινης ναυτιλίας για τη ναυτική εκπαίδευση
The use of webquest as an interdisciplinary approach tool for marine education on environmental issues in green shipping
Subject
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση::Διαδίκτυο (Internet) στην Εκπαίδευση ; TPSH::ΠεριβάλλονKeywords
Ιστοεξερεύνηση ; Ναυτική εκπαίδευση ; Συνεργατική μάθηση ; Αειφορία ; Σύμβαση MARPOL 73/78 ; Marpol Convention 73/78 ; Webquest ; Sustainability ; Πράσινη ναυτιλίαAbstract
Η διδακτική τεχνική της Ιστοεξερεύνησης βασίζεται στην ανάλυση προεπιλεγμένων διαδικτυακών πληροφοριών με στόχο το μετασχηματισμό τους σε νέα γνώση. Στην παρούσα διατριβή παρουσιάζεται, αναλύεται και αξιολογείται ένα διδακτικό σενάριο πράσινης ναυτιλίας το οποίο αποτελεί εκπαιδευτικό αντικείμενο του μαθήματος «Διεθνείς κανονισμοί και Ασφάλεια ζωής και Περιβάλλοντος» των ΑΕΝ το οποίο απευθύνεται στους σπουδαστές της σχολής Μηχανικών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου, με χρήση ιστοεξερεύνησης (WebQuest). Στο πρώτο μέρος της διατριβής, παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο, η παιδαγωγική αξία, ο σχεδιασμός και τα δομικά στοιχεία της ιστοεξερεύνησης. Στο δεύτερο μέρος αναπτύσσεται ένα ολοκληρωμένο σενάριο ιστοεξερεύνησης σχετικό με τη διαχείριση του μεγάλου κοραλλιογενούς φράγματος της Αυστραλίας που αποσκοπεί στην ολιστική κατανόηση των κανονισμών του παραρτήματος V της Διεθνούς Σύμβασης MARPOL (73/78), περί αποφυγής θαλάσσιας ρύπανσης από στερεά απορρίμματα. Επιπρόσθετα, μέσω της ενσωμάτωσης των τριών διαστάσεων της αειφορίας κατά το σχεδιασμό της (περιβάλλον, κοινωνία και οικονομία) στοχεύει στην παρώθηση των σπουδαστών, ώστε να δραστηριοποιηθούν ατομικά και συλλογικά για την πρόληψη, διαχείριση και αντιμετώπιση ενός σύνθετου περιβαλλοντικού ζητήματος, όπως είναι αυτό της θαλάσσιας ρύπανσης. Το τρίτο μέρος περιλαμβάνει την αξιολόγηση της ιστοεξερεύνησης από τους σπουδαστές που έλαβαν μέρος στο σενάριο.
Abstract
The teaching technique of WebQuest is based on the analysis of pre-selected Internet-based information aiming at the acquisition of new knowledge. The principal objective of this paper is to present, analyze and evaluate a teaching scenario of green shipping and which is the educational object of the course entitled: “International regulations of safeguarding human life and protecting the environment”. The above mentioned course is taught at the Merchant Marine Academy of Aspropyrgos, School of Engineers with the utilization of WebqQuest. The first part of the Dissertation focuses on the theoretical framework, pedagogical value, design and structural elements of WebQuest. The second part of the Dissertation is more practical in nature and considers the development of a complete WebQuest scenario, relevant to Australia’s Great Barrier Reef management. The main aim of this scenario is a holistic understanding of Annex V Regulations of Marpol 73/78 for the Prevention of Pollution by Garbage from Ships. In addition, through the integration of the three pillars of sustainability, namely the economic, the ecological and the sociocultural, the students are motivated to engage individually and/or collectively in the prevention, management and resolution of a complex environmental issue, such as the marine pollution. The third part of the Dissertation discusses the WebQuest evaluation by the students who have taken part in the scenario.
Number of pages
192Post-graduate Program
Νέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις ΜεταφορέςLanguage
GreekCollections
The following license files are associated with this item: