Διαχείριση αλλαγής σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς: Η θεωρία του Χάους
Θεματική επικεφαλίδα
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Οργανωτική Αλλαγή ; TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::ΕκπαίδευσηΛέξεις κλειδιά
Θεωρία του Χάους ; Διοίκηση αλλαγών ; Εκπαιδευτικοί οργανισμοί ; Αυτο-οργάνωση ; Ελκυστής ; Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδωνΠερίληψη
Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας ήταν η μελέτη της βιβλιογραφίας αναφορικά με την εφαρμογή και τον αντίκτυπο της Θεωρίας του Χάους στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης.
Αρχικά, επιχειρείται μια γενική παρουσίαση της Θεωρίας του Χάους κι αναλύονται βασικές έννοιες της, όπως η μη-γραμμικότητα, οι ελκυστές και η αυτο-οργάνωση. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στην επίδραση της συγκεκριμένης θεωρίας στις κοινωνικές επιστήμες, με πλήρη έμφαση σε αυτή της Διοίκησης. Αναλύονται τα χαρακτηριστικά και οι ιδιότητες ενός Χαοτικού Οργανισμού και τα στάδια που θα πρέπει να ακολουθηθούν για το μετασχηματισμό του. Εν συνεχεία, το θέμα επικεντρώνεται στη Διαχείριση Αλλαγής σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς μέσω της Θεωρίας του Χάους, εφαρμόζοντας τις γενικές έννοιες του Κεφαλαίου 1 στο συγκεκριμένο πλαίσιο, με επιπλέον αναφορά στη δυναμική των ομάδων και του ηγέτη, ως καταλυτών για την πρόκληση αλλαγής. Τέλος, παρουσιάζονται κάποιες αντιθετικές απόψεις πάνω στο ζήτημα, για τη δημιουργία μιας πιο σφαιρικής άποψης από τον αναγνώστη.
Περίληψη
The scope of this thesis was the study of the literature concerning the application and impact of Chaos Theory in the Management of Education. Firstly, there is an attempt for a general presentation of Chaos Theory and an analysis of its basic concepts, such as non-linearity, attractors and self-organization. Secondly, there is a reference of the impact of this particular theory in social sciences, with full emphasis to the science of Administration. The characteristics and and properties of a Chaotic Organization are analyzed, as well as the stages to be followed for its transformation. Subsequently, the issue focuses on Change Management for educational organizations through the Chaos Theory, by applying the basic concepts referred to chapter 1 in this framework, with an extra reference to group and leader dynamics, as catalysts for change. Finally, some contrasting views are presented, in order for the reader to create a more comprehensive view on the issue.
Αριθμός σελίδων
120Τίτλος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών
Διοίκηση Εκπαιδευτικών ΜονάδωνΓλώσσα
ΕλληνικάΣυλλογή
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: