Οι παράγοντες υποκίνησης των ασιατών τουριστών στην Ελλάδα
Push factors of asian tourists in Greece
Subject
TPSH::ΤουρισμόςKeywords
Ασιατική τουριστική αγορά ; Τουρισμός ; Κίνητρα τουρισμού ; Ασιάτες τουρίστεςAbstract
Μία από τις πιο ανεπτυγμένες αγορές εξερχόμενου τουρισμού είναι οι Ιάπωνες, ενώ η Κίνα φαίνεται ότι θα γίνει η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά εξερχόμενου τουρισμού στον κόσμο έως το 2020. Η καλύτερη κατανόηση των αναγκών και των προσδοκιών των Κινέζων και Ιαπώνων τουριστών θα είναι χρήσιμη για την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών από τις χώρες αυτές και την παροχή καλύτερων προϊόντων και υπηρεσιών για να τους ικανοποιούν. Μία από τις πιο σημαντικές μεταβλητές που εξηγούν την συμπεριφορά των τουριστών είναι το κίνητρο. Υπάρχουν δύο κατηγορίες του τουρισμού κινήτρων: Οι παράγοντες έλξης και ώθησης. Οι παράγοντες ώθησης για τις διακοπές είναι τα κοινωνικό-ψυχολογικά κίνητρα, ενώ οι παράγοντες έλξης είναι τα κίνητρα που κάνουν επιθυμητό έναν
προορισμό. Παραδείγματα των κοινωνικό-ψυχολογικών κίνητρων είναι: η απόδραση
από ένα περιβάλλον ρουτίνας, η χαλάρωση, και η αναθέρμανση των οικογενειακών
σχέσεων Η μελέτη εφαρμόζει το εννοιολογικό πλαίσιο των κινήτρων των ιαπώνων και
κινέζων ταξιδιωτών στην Ελλάδα. Τα κίνητρα ώθησης για ταξίδια στο εξωτερικό
μελετήθηκαν για ένα δείγμα 187 ιαπωνέζων και κινέζων ερωτηθέντων. Το ερωτηματολόγιο αναπτύχθηκε από την εξέταση προηγούμενων μελετών σχετικών με τα κίνητρα ώθησης. Το ερωτηματολόγιο σχεδιάστηκε αρχικά στα αγγλικά και ύστερα μεταφράστηκε στα ιαπωνικά και στα κινέζικα. Για τους παράγοντες ώθησης χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση factor with a varimax rotation. Εντοπίστηκαν 4 παράγοντες ώθησης από την ανάλυση των 18 σχετικών ερωτήσεων. Αυτοί οι παράγοντες είναι: (1) ξεκούραση και χαλάρωση, (2) Ενίσχυση του Εγώ, (3) Αναζήτηση γνώσης και (4) καινοτομία. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης πολλαπλής παλινδρόμησης δείχνουν ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ ιαπώνων και κινέζων ως προς την ηλικία, την οικογενειακή κατάσταση και το επάγγελμα είναι οι οποίοι παράγοντες είναι αυτοί που επηρεάζουν τα ταξιδιωτικά κίνητρα ώθησης. Αυτή είναι μια πρώτη διερευνητική μελέτη και ένας μελλοντικός ερευνητικός θα είναι να εκπονηθεί μελέτη με την ενσωμάτωση και των παραγόντων έλξης.
Abstract
One of the most developed outbound tourism markets is the Japanese while
China looks set to become the fourth largest outbound tourist generating country in
the world by 2020. A better understanding of the Chinese and Japanese tourists’ needs
and expectations will be helpful for positioning a destination to attract more travelers
from these countries and provide better products and services that satisfy them. One
of the most important variables explaining tourist behavior is motivation. There are
two categories of tourism motivations: the push and pull factors. The push factors for
a vacation are socio-psychological motives, while the pull factors are motives aroused
by the destination. Examples of socio-psychological motives are: escape from a
perceived mundane environment, relaxation, prestige and enhancement of kinship
relationships. This study applies the conceptual framework of push travel motivations of
Japanese and Chinese travellers to Greece. Push motivations for overseas pleasure
travel has been studied for a Japanese and Chinese sample of 187 respondents. The
questionnaire was developed from a review of previous studies focusing on push
motivations. The questionnaire was originally designed in English and translated into
Japanese and Chinese. Factor analysis with a varimax rotation approach was used to
group the push motivational items with similar characteristics to determine a set of
push factor dimensions. The 4 push factor dimensions were identified from factor
analysis of the 18 push motivational items. They were labelled as: (1) Rest and
relaxation, (2) Ego-enhancement, (3) knowledge seeking and (4) novelty. The results
of multiple regression analysis indicate that significant differences exist between
Japanese and Chinese and age, marital status and occupation are the factors
influencing push travel motivations. This is an exploratory study and a future research
goal will be to conduct a study using push and pull factors together.
Number of pages
94 σελ.Faculty
Σχολή Διοίκησης και ΟικονομίαςAcademic Department
Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων ΦιλοξενίαςLanguage
GreekCollections
The following license files are associated with this item: