Εκπαίδευση προσφύγων. Μελέτη σε διαπολιτισμικά μοντέλα εκπαίδευσης προσφύγων άλλων χωρών
Refugees education. Study of the multicultural models of refugees education of other countries
Μεταπτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Μουζάκη-Πίκουλη, Γεωργία-Αθηνά
Ημερομηνία
2020-10Επιβλέπων
Σπυριδάκος, ΑθανάσιοςΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::ΕκπαίδευσηΛέξεις κλειδιά
Πρόσφυγες μαθητές ; Διαπολιτισμικά μοντέλα ; Εκπαιδευτικά συστήματα ; SWOT AnalysisΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία μελετώνται τα εκπαιδευτικά συστήματα χωρών που έχουν υποδεχθεί πρόσφυγες μαθητές, έπειτα από τους πρόσφατους πολέμους σε μια σειρά από χώρες της Ασίας και της Αφρικής. Οι χώρες που εξετάζονται είναι ενδεικτικές, από κάθε ήπειρο που δέχτηκε μεγάλο αριθμό προσφύγων, όπως η Γερμανία, ο Λίβανος, ο Καναδάς αλλά και από προηγούμενες δεκαετίες το παράδειγμα των Ελλήνων προσφύγων στις πρώην λαϊκές δημοκρατίες. Κάθε μια από αυτές τις χώρες είτε σχεδίασε την εκπαιδευτική πολιτική για τους πρόσφυγες πάνω στο εκπαιδευτικό της σύστημα, είτε υιοθέτησε πρακτικές άλλων χωρών ή και κατασκεύασε ξεχωριστό μοντέλο βασιζόμενη πάντα στην οικονομία, τη φιλοσοφία και την κουλτούρα που την διέπει. Με τη μέθοδο της swot analysis αναζητούνται συμπεράσματα που αφορούν θετικές και αρνητικές πλευρές στην εκπαιδευτική προσφυγική πολιτική κάθε μιας από τις παραπάνω εξεταζόμενες χώρες. Ζητούμενο σε κάθε περίπτωση είναι η δυνατότητα σύγκρισης μεταξύ διαφορετικών εκπαιδευτικών συστημάτων όπως προέκυψαν από την πίεση των προσφυγικών ροών αντιμετωπίζοντας προκλήσεις που απαντούν στη διαφορετικότητα γλώσσας, θρησκείας, κουλτούρας και με γνώμονα την διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε σχέση με τον γηγενή πληθυσμό.
Περίληψη
This presentation studies the educational systems of countries which have accepted refugees as students after recent wars in a series of countries of Asia and Africa. The countries which are studied are indicative from every continent that has accepted a big number of refugees like Germany, Lebanon and Canada and from previous decades the example of Greek refugees in former Democratic Republics. Each country either designed the education policy for refugees according to its own educational system or adopted practices of other countries or created another model based on the economy, philosophy and culture which characterize this country. By using the swot analysis conclusions are seeked for. This kind of conclusions concern the positive and negative aspects of the educational policy for refugees for the above mentioned countries. The case in study in every occasion is the possibility of comparison between different educational systems as it has been brought about by the pressure of the flow of refugees facing challenges which have to do with the differences in language, religion and culture. The objective here is to ensure the human rights of refugees in relation to the native people.