Χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) σε μηχανές πρόωσης σύγχρονων εμπορικών πλοίων
The use of LNG for the propulsion of modern commercial ships
Πτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Τσανίδης, Παναγιώτης
Ημερομηνία
2020-07-16Επιβλέπων
Θεοδωρακάκος, ΑνδρέαςΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Τεχνολογία::Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ; TPSH::Τεχνολογία::Ναυτική ΜηχανικήΛέξεις κλειδιά
Υγροποιημένο φυσικό αέριο ; LNG ; Liquefied natural gas ; Ναυτικές μηχανές ; Πετρελαιομηχανές ; Συστήματα πρόωσηςΠερίληψη
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η επισκόπηση τεχνολογιών για τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) σε κινητήρες σύγχρονων εμπορικών πλοίων (κυρίως των LNG carriers). Το πρώτο κεφάλαιο αποτελείται από την εισαγωγή του θέματος που εξετάζεται, τον σκοπό & στόχο της εργασίας, καθώς και μια διαχρονική εξέλιξη των ναυτικών μηχανών. Το δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται στις συμβατικές ναυτικές πετρελαιομηχανές, με σκοπό την ανάπτυξη υποβάθρου, μιας και οι μηχανές αυτές αποτελούν τον “πρόγονο” των νεότερων τεχνολογιών. Το τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται στο καύσιμο LNG, καθώς και στα μέσα αποθήκευσης, διαχείρισης και μεταφοράς του, εντός του πλοίου. Στο τέταρτο κεφάλαιο, γίνεται ανάλυση των συστημάτων πρόωσης LNG, με χρονολογική σειρά εξελίξεων και μεγαλύτερη έμφαση στα νεότερα συστήματα υψηλότερου βαθμού απόδοσης. Καταληκτικά, εξάγονται τα συμπεράσματα και οι προτάσεις, σχετικά με τις διαφορετικές τεχνολογίες που αναλύθηκαν στα προηγούμενα κεφάλαια. Παρατίθεται η βιβλιογραφία που χρησιμοποιήθηκε καθώς και ένα παράρτημα.
Περίληψη
The objective of this thesis is the survey of technologies of LNG usage for the propulsion of modern commercial ships. The first chapter consists of an introduction of this subject, the purpose and goal of the thesis, and also the evolution of marine engines. The second chapter refers to conventional diesel marine engines, to create a background, as they are the “ancestors” of future technologies. The third chapter refers to LNG fuel, and also the containment and management systems. In the fourth chapter, there is an analysis of LNG propulsion systems, with chronological order of development and a greater emphasis for newer systems with a higher efficiency level. Finally, there is the conclusion and suggestions, about the technologies of previous chapters, as well as the bibliographic references, and an appendix.