Utilization of alternative fuels in ports
Αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων σε λιμένες
Subject
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Εφοδιαστική (Logistics) ; TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Μεταφορές::ΝαυτιλίαKeywords
Εναλλακτικά καύσιμα ; Ναυτιλιακά καύσιμα ; Υγροποιημένο φυσικό αέριο ; Αέριοι ρύποι ; Εφοδιαστική αλυσίδα ; Ship Emissions ; Alternative marine fuels ; Supply chain ; Liquefied natural gas ; Demand analysisAbstract
H παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Αξιοποίηση Εναλλακτικών Καυσίμων σε Λιμένες», εκπονήθηκε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Οι
θεσμοθετημένοι επερχόμενοι κανονισμοί του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του κλάδου της ναυτιλίας ωθούν τους πλοιοκτήτες στο να στραφούν σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας και νέες τεχνολογίες, Η χρήση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) ως ναυτιλιακό καύσιμο αποτελεί μια αξιόπιστη εναλλακτική λύση για τη συμμόρφωση προς τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, καθώς αποτελεί μια καθαρή μορφή ενέργειας σε σχετικά χαμηλή τιμή με ύψιστα επίπεδα ασφάλειας. Ειδικότερα, θα διεξαχθεί ανάλυση της εκτιμώμενης μελλοντικής ετήσιας ζήτησης ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου για τον ανεφοδιασμό των πλοίων που ελλιμενίζουν σε λιμένες της Κύπρου μέσω της χρήσης μιας συγκεκριμένης μεθοδολογίας που θα εμπεριέχει δεδομένα άφιξης/αναχώρησης όλων των τύπων πλοίων με σταθμό αναχώρησης/άφιξης τα εξεταζόμενα λιμάνια και θα προταθεί επιπρόσθετα η ανάπτυξη της αντίστοιχης βέλτιστης εφοδιαστικής αλυσίδας για την κάλυψη της προκύπτουσας εκτιμώμενης ζήτησης, ως αποτέλεσμα της ανάλυσης του κόστους λειτουργίας της και της διαστασιοποίησης του εξοπλισμού της. Στο τελευταίο μέρος της διπλωματικής εργασίας, θα επιχειρηθεί η τεχνικό-οικονομική ανάλυση ενός πλοίου που επισκέπτεται τα λιμάνια της Κύπρου, και που χρησιμοποιεί ως κύριο καύσιμο βαρύ μαζούτ
(HFO) και θα εξεταστεί από οικονομικής σκοπιάς η χρήση ΥΦΑ από τις κύριες μηχανές του πλοίου και όπως και οι επιπτώσεις από περιβαλλοντικής σκοπιάς στη λειτουργία του μέσω μιας μεθοδολογίας που θα περιλαμβάνει και τις εκτιμώμενες τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων.
Abstract
This specific thesis “Utilization of Alternative Fuels in Ports” was undertaken as part of the Postgraduate (MSc) Program of Studies, "New Technologies in Shipping & Transport" of the Department of Shipping trade & Transport and Department of Industrial Design and Production Engineering, University of Aegean and University of West Attica. The upcoming
IMO regulations regarding the emissions’ reduction derived from vessels in the maritime sector impel ship-owners to adopt alternative sources of energy and new technologies for their vessel’s propulsion. The utilization of Liquified Natural Gas (LNG) as an alternative maritime fuel is considered as a credible alternative solution in conformity with the current environmental regulatory framework, as it is a clean energy source at a relatively low price with high safety standards. More specifically, the future estimated LNG demand as a marine fuel for the bunkering procedures of vessels calling at the maritime ports of Cyprus will be
analyzed through the use of a specific methodology. This methodology includes the traffic data of each type of vessels calling at the under study ports of Cyprus and based on demand analysis’ results, an indicative LNG supply chain will be proposed for covering the estimated future LNG demand at the ports of Cyprus. In the last chapter of this thesis, a cost benefit
analysis will be conducted for the retrofit of the main engines of a conventional vessel (that uses Heavy Fuel Oil-HFO as main fuel) calling at the ports of Cyprus, taking into consideration the estimated bunker prices in the shipping market. Additionally, a socioeconomic analysis of this vessel’s retrofit will be conducted for assessing the benefits that this conversion will create in terms of cost savings for the environment.