Οι εφαρμογές της τεχνολογίας στον σχεδιασμό αυτόνομων πλοίων
The applications of technology in the design of autonomous ships
Keywords
Ναυτική τεχνολογία ; Συστήματα ελέγχου ; Ναυτιλιακά ηλεκτρονικά ; ΠλοήγησηAbstract
Η συνεχής εξέλιξη των τεχνολογιών που εφαρμόζονται στα συστήματα των πλοίων έχει ωθήσει τον κλάδο της ναυτιλίας στην δημιουργία πλοίων, με πλήρως εκσυγχρονισμένα συστήματα αυτοματισμού που επιτρέπουν τον χειρισμό και την διαρκής επίβλεψη τους, σε πραγματικό χρόνο από κάθε σημείο του πλανήτη.Έτσι λοιπόν η παρούσα διατριβή έχει ως κύριο σκοπό να παρουσιάσει την ιστορική εξέλιξη των συστημάτων αυτοματισμού στην ναυτιλία και να αναλύσει τόσο τις υφιστάμενες τεχνολογίες που λαμβάνουν χώρα σε αυτόνομα πλοία όσο και τις μελλοντικές τάσεις. Ωστόσο θα αναλυθούν οι πιθανοί κίνδυνοι-περιορισμοί που ελλοχεύουν μέσω της χρήσης αυτής της τεχνολογίας αλλά και τα σημαντικά εκείνα στοιχεία στα οποία πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία, ώστε η κοινότητα να αποκτήσει μία πλήρως αποσαφηνισμένη εικόνα αναφορικά με την ιδιαίτερα λαμπρή και υποσχόμενη τεχνολογία αυτόνομων πλοίων.Επιπροσθέτως θα παρουσιαστούν οι υφιστάμενες αλλά και οι μελλοντικές τεχνολογίες των αυτόνομων πλοίων, ενώ θα αναλυθούν και σημαντικές υφιστάμενες πιλοτικές εφαρμογές μη επανδρωμένων πλοίων. Τέλος θα υλοποιηθεί μελέτη περίπτωσης, ενός συγκεκριμένου θαλάσσιου περάσματος στον Ελλαδικό χώρο ως περιοχή δοκιμών αυτόνομων πλοίων, και θα αξιολογηθεί η βιωσιμότητα του ως κέντρο δοκιμών.Τα αποτελέσματα της διατριβής αποτελούν την βάση για περαιτέρω ανάλυση των μελλοντικών συστημάτων στα αυτόνομα πλοία και συμβάλλουν καθοριστικά τόσο στην ανάδειξη των αυτόνομων πλοίων στον κλάδο της ναυτιλίας ευρύτερα όσο και στην περαιτέρω βελτίωση και ανάπτυξη των αυτόνομων συστημάτων ναυτιλίας μέσω της εκτίμησης των ενδεχόμενων κινδύνων για την αποφυγή ατυχημάτων.
Abstract
The continued development of the technologies applied to ship systems has pushed the shipbuilding industry to shipbuilding, with fully modernized automation systems that allow them to be handled and constantly monitored in real time from everywhere on the planet. So the main purpose of this dissertation is to present the historical evolution of automation systems in shipping and to analyze both the existing technologies that take place in autonomous ships and the future trends. However, the potential risks-constraints underlying the use of this technology will be analyzed, as well as the important elements that should be given special importance so that the community can obtain a fully clarified picture of the particularly brilliant and promising technology of autonomous ships.
In addition, existing and future technologies of the autonomous ships will be presented, as well as significant existing pilot applications of unmanned ships. Finally, a case study, a specific sea passage in Greece, will be carried out as a test site for autonomous vessels and its viability as a testing center will be evaluated.
The results of this dissertation provide the basis for further analysis of future autonomous naval systems and contribute decisively both to the promotion of autonomous shipping and to the further improvement and development of independent maritime systems by assessing possible threats to avoid accidents.