Ανάπτυξη του περιβάλλοντος χρήστη της ηλεκτρονικής πλατφόρμας μαθημάτων Moodle
Keywords
Ηλεκτρονική πλατφόρμα ; E-learning ; Ηλεκτρονική μάθηση ; MOODLEAbstract
Το διαδίκτυο σήμερα έχει επηρεάσει όλους τους τομείς της κοινωνίας μας και αναπόφευκτα και την εκπαίδευση. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων έχουν την ανάγκη και αποτελεί καθημερινή πρακτική η χρήση συστημάτων με τον όρο "Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης" (Learning Management Systems). Ένα τέτοιο σύστημα ιδιαίτερα δημοφιλές σε όλο τον κόσμο και μάλιστα ανοικτού κώδικα αποτελεί το Σύστημα moodle. Στην συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία εστιάζουμε στο περιβάλλον χρήστη της συγκεκριμένης πλατφόρμας ως μια σημαντική παράμετρος ευχρηστίας των συστημάτων αυτών. Επιπλέον, στην πτυχιακή αναλύουμε τις έννοιες ‘Εμπειρία Χρήστη’ και ‘Περιβάλλον Χρήστη’ τονίζοντας τις διαφορές αλλά και τις ομοιότητές τους με παραδείγματα.Τέλος, παρουσιάζουμε βήμα προς βήμα την εγκατάσταση και δημιουργία του περιβάλλοντος χρήστη του Συστήματος Διαχείρισης Μάθησης moodle κάνοντας δοκιμή σε διάφορα δημοφιλή θέματα (plugins) ως προς την λειτουργικότητα, την εύκολη πλοήγηση και γενικότερα της εμπειρίας χρήστη ώστε να επιλεχθεί κάποιο από αυτά ικανό να εκπροσωπήσει ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα.
Abstract
The internet nowadays has inevitably influenced every sector of society and education. The educational institutions of all levels, have the need to put into everyday practise systems that are called ‘Learning Management Systems’. A popular all around the world example of this kind of system, is the open source Moodle. In this thesis we focus on the User Interface of this platform as it is a great example of an easy to use system. Also, the ‘UX’ and ‘UI’ terms were explained, while pointing out their differences and similarities with examples.Finally, the moodle’s installation and creation were explained step by step, where some popular theme (plugins) tests took place to test their functionality, their navigation and the user experience in general in order to find a capable theme to be applied to the educational institution’s moodle.