Η δομή και οργάνωση της λογιστικής διαδικασίας και η λογιστική πληροφόρηση στις ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις
Πτυχιακή εργασία
Author
Παπαγεωργίου, Γεώργιος
Μπέκος, Γεώργιος
Date
2018-11-27Advisor
Ροδοσθένους, ΜαρίαSubject
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Λογιστική ; TPSH::Τουρισμός::Εστιατόρια ; TPSH::Τουρισμός::ΞενοδοχείαKeywords
Club Mykonos ΑΕ ; Mykonos Ammos Hotel ; Mykonos Blanc Hotel ; Kuzina restaurant ; Pasaji Mykonos Restaurant ; Ξενοδοχειακή λογιστική ; Τουριστικές επιχειρήσεις ; Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ; Ανθρώπινο δυναμικό ; Λογιστικά πληροφοριακά συστήματα ; Λογιστικά συστήματαAbstract
Στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον που ζούμε σήμερα, όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να λειτουργήσουν σε ένα πολύ ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Η ραγδαία αλλαγή του επιχειρηματικού περιβάλλοντος σε παγκόσμιο, επηρεάζει σημαντικά στο πώς λειτουργούν οι επιχειρήσεις, ανεξάρτητα με το αν είναι μεγάλες, μεσαίες ή μικρές ή αν έχουν κερδοσκοπικό ή μη χαρακτήρα. Σε αυτό το περιβάλλον, η πληροφόρηση είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας επιβίωσης. Μία από τις πληροφορίες που απαιτούνται είναι η λογιστική πληροφόρηση. Ο πρωταρχικός σκοπός της λογιστικής πληροφόρησης σε έναν οργανισμό είναι να βοηθήσει στη λειτουργία της διαχείρισης, μέσω της συλλογής, επεξεργασίας και επικοινωνίας των πληροφοριών. Ένα σύστημα λογιστικής πληροφόρησης που είναι σωστά σχεδιασμένο, μπορεί να μειώσει το κόστος, ενώ παράλληλα να ανεβάσει την
ποιότητα, να βελτιώσει την παραγωγικότητα, να διευκολύνει τη διάδοση των πληροφοριών και να συμβάλλει αποφασιστικά στην διαδικασία λήψης αποφάσεων και τελικά να βελτιώσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης. Στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, όπου το προϊόν είναι ιδιαίτερο λόγω της εποχικότητας που το διακρίνει, των πολλών διαφορετικών προϊόντων που
συνθέτουν το τελικό προϊόν καθώς και των πολλών εξωτερικών παραγόντων που επηρεάζουν την επιχειρηματική δραστηριότητα όπως είναι οι κλιματολογικές συνθήκες, η οικονομία κ.λπ., καθώς και το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός στον τομέα αυτό είναι τεράστιος, η λογιστική πληροφόρηση καθίσταται ζωτικής σημασίας συμβάλλοντας όχι μόνο στην λήψη των κατάλληλων αποφάσεων, αλλά και της ίδιας της βιωσιμότητας της επιχείρησης. Για τους σκοπούς της παρούσας εργασίας, μελετήσαμε δύο
ξενοδοχειακές μονάδες του Ομίλου Freris που εδρεύουν στη Μύκονο, το ξενοδοχείο Mykonos Ammos και το Mykonos Blanc. Χρησιμοποιήθηκε μη δομημένο ερωτηματολόγιο προς τον ιδιοκτήτη του Ομίλου κο Φρέρη και το τμήμα του Λογιστηρίου.
Μέσα από την έρευνά μας, είδαμε ότι μέσα από την λειτουργία του λογιστηρίου, λαμβάνονται οι πληροφορίες που είναι απαραίτητες για την λήψη αποφάσεων που αφορούν κάθε μονάδα ξεχωριστά, αλλά και ολόκληρο τον 54 Όμιλο. Οι αποφάσεις λαμβάνονται ύστερα από συζητήσεις μεταξύ του ιδιοκτήτη και της υπεύθυνης του λογιστηρίου αλλά των υπολοίπων στελεχών της
επιχείρησης, μετά από συναντήσεις που ορίζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα ή όποτε προκύπτει κάποιο ζήτημα που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης. Με δεδομένο ότι το δείγμα μας αρκέστηκε σε έναν Όμιλο και λόγω των μη δομημένων συνεντεύξεων δεν ήταν εφικτό να αποκομίσουμε ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα, θεωρούμε ότι θα ήταν χρήσιμη η διεργασία έρευνας σε
μεγαλύτερο δείγμα ξενοδοχείων μέσω ερωτηματολογίων, προκειμένου να βγουν συμπεράσματα για μεγαλύτερο εύρος ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, ειδικά στον ελλαδικό χώρο. Παρόλα αυτά, διαπιστώσαμε ότι ο Όμιλος που ερευνήσαμε, αν και καλείται να επιχειρήσει σε μια χώρα που μαστίζεται από την οικονομική κρίση, λειτουργεί ανταγωνιστικά σε διεθνές επίπεδο και στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξή του μέσα από την λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων για την προώθηση και ανάπτυξή του σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.