Ανάλυση λειτουργίας υδραυλικού αποσβεστήρα οχημάτων
Operation analysis of vehicle hydraulic damper
Θεματική επικεφαλίδα
TPSH::Τεχνολογία::ΜηχανικήΛέξεις κλειδιά
Προσομοίωση ; Σχεδίαση ; Πεπερασμένα στοιχεία ; Αποσβεστήρες ; Υδραυλικοί αποσβεστήρεςΠερίληψη
Ένα από τα πιο βασικά εξαρτήματα για την ποιότητα οδήγησης ενός επιβατικού ιδιαιτέρα δίκυκλου οχήματος όπου η θέση οδήγησης βρίσκεται εκτεθειμένη είναι η αναρτήσεις. Σε αυτήν την πτυχιακή εργασία το κύριο θέμα είναι η παρουσίαση των χαρακτηριστικών του αποσβεστήρα των αναρτήσεων και πιο ιδιαιτέρα η προσπάθεια παραμετροποίησης του μέσο ενός προγράμματος τρισδιάστατης προσομοίωσης με την βοήθεια πεπερασμένων στοιχείων. Αναφέρονται περιεκτικά οι σταθμοί εξελίξεις των αποσβεστήρων στο πέρας της ιστορίας και περιγράφεται η βασική αρχή και λειτουργία αυτών. Το κύριος μέρος εστιάζει στην βαθύτερη κατανόηση των χαρακτηριστικών που δίνονται σε έναν αποσβεστήρα. Μελετώντας και αναλύοντας τα μαθηματικά μοντέλα που απαρτίζουν έναν αποσβεστήρα. Αυτά τα μαθηματικά μοντέλα έχουν σχέση με τα διάφορα είδη απόσβεσης τον, τρόπο λειτουργίας της κατασκευής, τον υπολογισμό/αξιολόγηση της κατασκευής, τις ροές των ρευστών και τέλος τον προσδιορισμό των υστερήσεων σε ένα αποσβεστήρα. Σαν επόμενο βήμα παρουσιάζεται ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιήθηκε ο προσδιορισμός της γεωμετρίας ενός αποσβεστήρα. Συγκεκριμένα το κεφάλαιο αυτό αναφέρεται σε ένα είδη υπάρχων μοντέλο αποσβεστήρα και αναλύεται η διαδικασία με την οποία έγινε προσεγγιστική σχεδίαση του πραγματικού μοντέλου σε ένα λογισμικό σχεδίασης. Στο τελευταίο μέρος αυτής της πτυχιακής εργασίας παρουσιάζεται η διαδικασία παραμετροποίησης ενός σχεδιαστικού μοντέλου από ένα πρόγραμμα προσομοίωσης με πεπερασμένα στοιχεία. Με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να γίνει προσέγγιση της λειτουργίας ενός αποσβεστήρα και αν αξιολογηθεί με βάση την δυνατότητα να επαληθεύσει τα πραγματικά χαρακτηριστικά ενός αποσβεστήρα. Με τελικό στόχο την όσο δυνατόν μεγαλύτερη κάλυψη του θέματος των υδραυλικώναποσβεστήρων με βαλβίδες ροδελών.
Περίληψη
One of the most basic and significant parts that are responsible for the driving quality of the means of transportation, especially for the two wheels based vehicles is the suspensions. The main purpose of the current thesis is to represent a hydraulics hock absorber’s characteristics, the main component of the suspensions, with the help of finite elements simulation software. Some important historical states the suspensions pass through their evolution and the basics of hydraulic shock absorber with shim valve operation are summarized. In the main parts of this thesis are focusing in learning the fundamentals of the shock absorber characteristics. There are analyzing and researching the mathematical models a shock absorber contain. These mathematical models are representing, how some different types of shock absorber are operating, the examination of the structure’s characteristics, the fluent flows inside the structure and finally the hysterics of the system. The section following mathematical models is the working instructions considering the way to represent the geometry of a shock absorber. More specifically the chapter mentioned refers to a real shock absorber introduces the way the methods had been applied to design a realistic 3D model. The final chapter of this thesis refers to parameterization of a design model in software of finite elements simulation method. The main purpose of this chapter is to create a realistic module to represent the operation of a shock absorber as close to reality as possible, by comparing the result with a real ones. Taking everything into consideration, this thesis is trying to cover the point of the best way possible representing an adjustable hydraulic shock absorber shim valve type.