Ηθική κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων
Business ethics & social responsibility
Πτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Χότζογλου, Τουρχάν
Μπουδούρ Σαλή, Γκουβέν
Ημερομηνία
2018-06-28Επιβλέπων
Ιωαννίδου, ΣοφίαΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Κοινωνική Ευθύνη της Επιχείρησης ; TPSH::Φιλοσοφία - Ψυχολογία - Θρησκεία::ΗθικήΛέξεις κλειδιά
Ηθική ; Επιχειρησιακή ηθική ; Εταιρική κοινωνική ευθύνηΠερίληψη
Επί χιλιετίες η έννοια της ηθικής υπάρχει στη ζωή των ανθρώπων, καθώς ασχολείται με το πώς αυτοί αντιμετωπίζουν τους άλλους και τα υπόλοιπα όντα, ώστε να προάγεται το κοινωνικό συμφέρον, η πρόοδος, η δημιουργικότητα, η έννοια του καλού και του κακού, του δίκαιου και του άδικου. Με την πάροδο των χρόνων, οι κοινωνικές, πολιτικές, οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις συντέλεσαν στην δημιουργία και την είσοδο των επιχειρήσεων στο κοινωνικό γίγνεσθαι, δημιουργώντας μας έτσι την ανάγκη, να εξετάσουμε και να μελετήσουμε την ηθική στον επιχειρηματικό κλάδο. Στον 21ο αιώνα συνεχίζουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο οι άνθρωποι, οι θεσμοί όπως η οικογένεια και τα κράτη. Όμως η επιχείρηση οπουδήποτε και να βρίσκεται και ασχέτως μεγέθους ή βιομηχανικού κλάδου, έχει πια γίνει ουσιαστικότατο μέρος του κοινωνικού ιστού και επιβάλλεται να μελετήσουμε την φιλοσοφία της και την ηθική της. Αποτελεί πλέον αδιάρρηκτο μέρος της κοινωνίας και υπό την έννοια αυτή έχει μεγάλη ευθύνη για το περιβάλλον και το μέλλον αυτής. Η ηθική των επιχειρήσεων είναι ένα ζήτημα που έχει αποκτήσει μεγάλη σημασία, επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς στο παγκόσμιο περιβάλλον και επηρεάζει θετικά ή αρνητικά την εξέλιξη και ευημερία της κοινωνίας. Όπως σε παλαιότερες εποχές ένα σωστά δομημένο και συνεχώς προσαρμοζόμενο νομικό πλαίσιο αποτελούσε την προϋπόθεση του κοινωνικώς αποδεκτού γίγνεσθαι, έτσι και η σύγχρονη επιχείρηση οφείλει να έχει κοινωνικά αποδεκτές διαδικασίες, ή καλύτερα, μία επιχειρηματική ηθική διατυπωμένη με συνέπεια και κοινωνική συμβατότητα.