Στρατηγική ανάλυση του εξωτερικού και εσωτερικού εταιρικού περιβάλλοντος των επιχειρήσεων-περίπτωση ελληνικής επιχείρησης BIC-ΒΙΟΛΕΞ Α.Ε
Subject
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Επιχειρήσεων ; TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Στρατηγικός ΣχεδιασμόςKeywords
BIC-ΒΙΟΛΕΞ Α.Ε. ; Ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος ; Ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος ; Επιχειρηματικό περιβάλλονAbstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο τη διερεύνηση της στρατηγικής ανάλυσης μιας επιχείρησης καθώς και την απόδοση αυτής, παραθέτοντας ως παράδειγμα την εφαρμογή της στην επιχείρηση BIC-ΒΙΟΛΕΞ Α.Ε. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκαν, μελετήθηκαν και υπέστησαν επεξεργασία δεδομένα από πηγές Internet και βιβλιογραφίας ώστε να αποσαφηνιστεί η έννοια και η
χρήση της στρατηγικής ανάλυσης και το γενικότερο περιβάλλον της επιχείρησης. Η εργασία αυτή αποτελείται από τέσσερα (4) κεφάλαια μέσα από τα οποία εξετάζονται όλα τα παραπάνω καταλήγοντας
στο συμπέρασμα της σημαντικότητας της στρατηγικής ανάλυσης ως βασικό κομμάτι της επιτυχίας και της αποδοτικότητας μιας επιχείρησης. Στο πρώτο κεφάλαιο εξετάζονται οι έννοιες και η σημασία της
στρατηγικής ανάλυσης. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται το εσωτερικό και το εξωτερικό περιβάλλον
της επιχείρησης, η θεωρία πόρων - ικανοτήτων , η αλυσίδα αξίας , ενώ παράλληλα παρατίθενται και αναλύονται συνοπτικά κι άλλες μέθοδοι ανάλυσης. Στο τρίτο κεφάλαιο, γίνεται μια ιστορική αναδρομή στο επιχειρηματικό περιβάλλον που θα αναλυθεί, αυτό της BIC-ΒΙΟΛΕΞ Α.Ε. αναφορικά με την εξέλιξη της επιχείρησης μέσα στα χρόνια, τα προϊόντα της, τη φιλοσοφία και το όραμά της. Θα αναλυθούν
εξίσου τα μοντέλα που αφορούν το εσωτερικό και εξωτερικό της περιβάλλον. Τέλος, στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο δίνονται τα συμπεράσματα τα οποία πηγάζουν από όλη την εργασία και προτάσεις βελτίωσης της εικόνα της εταιρείας.