Η διαπολιτισμικότητα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης: το προφίλ του εκπαιδευτικού και η αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων ειδίκευσης στη διαπολιτισμική εκπαίδευση
The Interculturality of compulsory education: the teacher profile a nd effectiveness of specialization programs in intercultural education
Μεταπτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Τζιάβας, Βασίλειος
Μπαλαδήμα, Ευθυμία-Μαρία
Ημερομηνία
2018-03-17Επιβλέπων
Βρεττός, ΙωάννηςΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::ΕκπαίδευσηΛέξεις κλειδιά
Διαπολιτισμική εκπαίδευση ; Μοντέλα εκπαίδευσης ; Επιμόρφωση εκπαιδευτικών ; Αποτελεσματικότητα ; ΔιαπολιτισμικότηταΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία αναφέρεται στη διαπολιτισμική εκπαίδευση, η οποία δεν αφορά αποκλειστικά τα σχολεία εκείνα που φοιτούν «πολιτισμικά διαφοροποιημένοι» μαθητές, αλλά όλα τα σχολεία προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές την πολυπολιτισμική φύση της κοινωνίας και να την αντανακλούν στις εκπαιδευτικές παροχές τους. Έπειτα, γίνεται ιδιαίτερα αναφορά στα εκπαιδευτικά προγράμματα των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών, στο πρόγραμμα εκπαίδευσης των ομογενών “e- omogeneia”, στις σύγχρονες πρακτικές επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών καθώς και στις στάσεις και αντιλήψεις που έχουν σε σχέση με την αποτελεσματικότητα των εξ’ αποστάσεως προγραμμάτων ειδίκευσης στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Κύριος στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού μέσα στην διαπολιτισμική σχολική κοινότητα, ποια είναι η σπουδαιότητα των προγραμμάτων ειδίκευσης στην Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και κατά πόσο η επιμόρφωση τους βελτιώνει ή όχι την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και ποιες ελλείψεις εντόπισαν οι εκπαιδευτικοί κατά την συμμετοχή τους στα εν λόγω προγράμματα επιμόρφωσης.