Μηχανικά και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων ελαφρών οχημάτων
Keywords
Κιβώτιο ταχυτήτων ; Αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων ; Μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων ; Διαφορικό σύστημα αυτοκινήτουAbstract
Στην παρούσα εργασία που ακολουθεί, θα αναλυθούν τα στοιχεία των κιβώτιων ταχυτήτων και πιο συγκεκριμένα τα μηχανικά κιβώτια . Ξεκινώντας θα γίνει μια συνοπτική ιστορική αναδρομή και στη συνέχεια μια μικρή αναφορά στα κιβώτια ταχυτήτων και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Έπειτα θα εντρυφήσουμε στο κομμάτι των μηχανικών και των αυτόματων κιβώτιων αλλά και κάποιες άλλες κατηγορίες κιβωτίων ταχυτήτων καθώς θα αναλύσουμε και το διαφορικό το οποίο συνδέεται άμεσα με το κιβώτιο ταχυτήτων. Εφ’ όσων γίνει αναφορά στα όσα γράφτηκαν προηγουμένως, θα ασχοληθούμε με το κατασκευαστικό κομμάτι της πτυχιακής στο οποίο θα γίνει η προσπάθεια να αναφερθεί όσο το δυνατόν αναλυτικότερα ο τρόπος κατασκευής του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων σε τομή, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί σαν μοντέλο παρουσίασης της παρούσας πτυχιακής εργασίας αλλά και σαν κατασκευή παρουσίασης στο μάθημα των Μ.Ε.Κ. για να μαθαίνουν και οι νέοι φοιτητές τον τρόπο λειτουργίας του κιβωτίου ταχυτήτων σε ένα αυτοκίνητο.
Abstract
In this thesis details of gearboxes, and more particularly manual transmissions, will be analyzed. In the beginning a brief historical overview will be presented. Following that a short overview of the gearboxes and their technical characteristics will be given. Then a discussion will be made about mechanical, automatic transmissions and some other type of gearboxes, as well about differentials, which are directly connected to the gearboxes. Continuing, the construction part of the thesis will be presented. In that part an effort will be made to reveal as much details as possible, concerning the sectioning of a modern manual gearbox and the creation of a model, that could eventually be used as a presentation model in the Internal Combustion Engines (ICE) laboratory classes of our home institution in order to enhance the understanding about automotive transmissions of the young students.