Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού σε επιχειρήσεις και οργανισμούς. Μελέτη περίπτωσης το ιδιωτικό σχολείο
Θεματική επικεφαλίδα
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Προσωπικού ; TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση Ολικής ΠοιότηταςΛέξεις κλειδιά
Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων ; Διοίκηση ολικής ποιότητας ; Ισορροπημένη κάρτα επιδόσεων ; BSC ; Balanced scorecard ; Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικούΠερίληψη
Απώτερος σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της διαχείρισης και ανάπτυξης ανθρώπινων πόρων στους οργανισμούς αλλά κυρίως στην εκπαίδευση, καθώς και η πρόταση εφαρμογής του μοντέλου Balanced Scorecard στην μέτρηση της επίδοσης σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Αθήνα. Η Διαχείριση Ανθρωπίνου Δυναμικού αποτελεί ένα πλαίσιο στο κλάδο της επιστήμης του Management και αναφέρεται σε ένα σύνολο μέτρων, τα οποία συμβάλλουν στην δημιουργία κατάλληλων προϋποθέσεων μέσα σε κάθε οργανισμό, με σκοπό την επίτευξη των στόχων του. Η Διοίκηση Προσωπικού αποτελεί το βασικό συστατικό της διοικητικής λειτουργίας ενός οργανισμού ή μιας επιχείρησης. Όσον αφορά τους ανθρώπινους πόρους σε μια εκπαιδευτική μονάδα ενώνουν, συνδέουν και υποστηρίζουν πολλά υποσυστήματα αυτής. Επομένως, το προσωπικό κατέχει σημαντική θέση στο στρατηγικό σχεδιασμό της μονάδας. Εν κατακλείδι, στη παρούσα εργασία γίνεται λόγος και για τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, ενός νέου τρόπου σκέψης για την επίτευξη της συνεχούς βελτίωσης και την παροχή υψηλών σε ποιότητα υπηρεσιών ενός οργανισμού. Η ΔΟΠ σε εφαρμογή σε μια σχολική μονάδα, οφείλει να αντιμετωπιστεί ως ένα ανοικτό σύστημα, στο οποίο χρειάζεται συνεχώς δημιουργικότητα και καινοτομία, μέσα σε ένα κλίμα συνεργασίας, επικοινωνίας και συνεχής επιμόρφωσης.