Βελτιστοποίηση ενεργειακής απόδοσης πλοίων με Energy Audits
Energy efficiency optimization of ships with Energy Audits
Θεματική επικεφαλίδα
TPSH::Περιβάλλον ; TPSH::Τεχνολογία::Ναυτική ΜηχανικήΛέξεις κλειδιά
Energy Audit ; Ενεργειακή απόδοση ; Μείωση εκπομπών CO2 ; Εξοικονόμηση καυσίμων ; Εξοικονόμηση ενέργειας ; Μεταφορικό έργο ; Ισοδύναμες εκπομπές CO2 ; Μελέτη σκοπιμότητας ; Specific fuel oil consumption ; SFOC ; Operational pattern πλοίου ; Energy efficiency operational indicator ; EEOI ; Ενεργειακός έλεγχος ; ΠλοίαΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετάμε την βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων, με βασικό όργανο και οδηγό, που ακριβώς προσφέρει αυτή την καθολική προσέγγιση ώστε να μιλάμε για βελτιστοποίηση και όχι απλά βελτίωση, το Energy Audit. Αφού παρουσιάσουμε τις σημαντικότερες παραμέτρους, κανονισμούς, δείκτες και τελευταίες εξελίξεις που σχετίζονται με την ενεργειακή απόδοση πλοίων, καθώς και κάποιους ήδη γνωστούς εμπεριστατωμένους τρόπους βελτίωσης ενεργειακής απόδοσης και μείωσης κατανάλωσης καυσίμου, προχωράμε στην βήμα προς βήμα περιγραφή δομής και εκπόνησης ενός Energy Audit επί του πλοίου και παράλληλα στην σύσταση του Energy Audit Report που συγκεντρώνει όλα τις μετρήσεις, ευρήματα και πορίσματα.
Το Energy Audit Report αφορά VLCC δεξαμενόπλοιο για το οποίο είχε πραγματοποιηθεί Energy Audit στο παρελθόν, οπότε και επικεντρωνόμαστε σε αυτό. Τα βασικά στοιχεία ταξιδιού που έχουμε στην κατοχή μας, επιτρέπουν των υπολογισμό κρίσιμων δεικτών κατανάλωσης καυσίμου (KPIs), οι οποίοι συγκρίνονται με τους αντίστοιχους από τα shop και sea trials του πλοίου, καθώς φυσικά και με αυτούς που καταγράφηκαν κατά την διάρκεια του Energy Audit. Από αυτή την διαδικασία και με επίκεντρο και γνώμονα τα ευρήματα του Energy Audit, καταλήγουμε σε κάποιες βασικές Προοπτικές Εξοικονόμησης Ενέργειας (Energy Saving Potentials). Αυτές οι προοπτικές με την σειρά τους κατηγοριοποιούνται με βάση τρεις βασικές παραμέτρους, την πιθανότητα και ευκολία εφαρμογής τους (μελέτη σκοπιμότητας/βιωσιμότητας), τα οικονομικά οφέλη τα οποία αποφέρουν και στα οποία μεταφράζονται οι προτεινόμενες επεμβάσεις και φυσικά το κόστος που η εφαρμογή των μέτρων αυτών απαιτεί. Έτσι, πέρα από ένα πακέτο μέτρων, έχουμε εικόνα και των πιο εύκολα εφαρμόσιμων (αφού κάποια προϋποθέτουν απλή διαχείριση με μηδενικό κόστος), των πιο προσοδοφόρων και αυτών που θα αποσβεσθούν πιο γρήγορα. Η ποσοτικοποίηση και πρακτική αποτίμηση των προτεινόμενων μέτρων, γίνεται με τον υπολογισμό του δείκτη ΕΕΟΙ (με χρήση των δεδομένων από τα αρχεία ταξιδιών) πριν και μετά την εφαρμογή τους, ο οποίος είναι προτεινόμενος και αποδεκτός από τον ΙΜΟ ως «δείκτης παρακολούθησης επίδοσης» οπότε και τα αποτελέσματά μας έχουν κάθε αντικειμενικότητα και επισημότητα.Το Energy Audit Report για όποιον κατέχει τον κατάλληλο εξοπλισμό και δυνατότητα για την καταγραφή των απαιτούμενων μετρήσεων, μπορεί να θεωρηθεί ως μεθοδολογία και να γίνει οδηγός για την βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης πλοίων εταιρειών με VLCC δεξαμενόπλοια, μέσω των εξοικονομήσεων κατανάλωσης καυσίμου και τελικά εκπομπών CO2 που προσφέρει. Η γενικότητα των προτεινόμενων μέτρων και αποτελεσμάτων έγκειται στο γεγονός, πέραν του ότι το Energy Audit Report αφορά πραγματικό VLCC δεξαμενόπλοιο με πραγματικές μετρήσεις, ότι επιτυγχάνεται σημαντική μείωση του δείκτη ΕΕΟΙ που είναι ευρέως αποδεκτός και ειδικά για την Ναυτιλιακή Εταιρεία στην οποία ανήκει το VLCC, είναι ο Δείκτης Περιβαλλοντικής Απόδοσης υπό την όψη των εκπομπών CO2 που χρησιμοποιεί στο επίσημό της Enviromental Management System (EMS ISO 14001) και Corporate Energy Management System (EnMS ISO 500001), όπως με σχετικά αρχεία που έχουν συμπεριληφθεί στη διπλωματική θα επαληθεύσουμε.
Αριθμός σελίδων
281Τίτλος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών
Νέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις ΜεταφορέςΓλώσσα
ΕλληνικάΟι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: