Μελέτη ευχρηστίας γραφικού περιβάλλοντος ολοκληρωμένων συστημάτων πλοήγησης
Usability study of graphical user interfaces in integrated navigation systems
Keywords
Ευχρηστία ; Συστήματα πλοήγησης ; Ολοκληρωμένα συστήματα πλοήγησης ; Γραφική διεπαφή χρήστη ; Integrated navigation systems ; Ναυτιλία ; Αλληλεπίδραση ανθρώπου υπολογιστήAbstract
Τα Ολοκληρωμένα Συστήματα Πλοήγησης (IBS/INS) λαμβάνουν δεδομένα από πληθώρα αισθητήρων, παρουσιάζουν πληροφορίες θέσης και παράγουν τα απαιτούμενα σήματα ελέγχου προκειμένου να τηρηθεί ένα πλοίο επί μίας προτοποθετημένης πορείας. Ο ναυτιλλόμενος πλέον γίνεται ο διαχειριστής ενός συστήματος, επιλέγει τις επιθυμητές ρυθμίσεις, ερμηνεύει και αξιολογεί την παραγόμενη έξοδο και επιτηρεί την απόκριση του πλοίου. Η ενσωμάτωση αυτών των συστημάτων με τον ανθρώπινο παράγοντα αποτελεί πεδίο μελέτης της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου Υπολογιστή (ΑΑΥ), η οποία με τη σειρά της είναι υποσύνολο της Ενσωμάτωσης του Ανθρώπινου Παράγοντα στη Σχεδίαση Συστημάτων (Human Systems Integration-HSI). Στα πλαίσια της ΑΑΥ, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η γραφική διεπαφή αυτών των συστημάτων (Graphical User Interface-GUI). Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η αξιολόγηση της ευχρηστίας του γραφικού περιβάλλοντος στους διαλόγους των συστημάτων αυτών σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9241-110:2006. Τα αποτελέσματα της μελέτης θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την βελτίωση των συστημάτων αυτών αλλά και γενικότερα να αποτελέσουν οδηγό σε μελλοντικές προσπάθειες σχεδίασης και ενσωμάτωσης συστημάτων σε σύνθετες κοινωνικοτεχνικές δομές όπως είναι το περιβάλλον ενός πλοίου. Η εργασία ακολούθησε τη μέθοδολογία της ποιοτικής έρευνας με τη χρήση προσωπικών συνεντεύξεων. Από τα ευρήματα της παρούσας ποιοτικής έρευνας διαπιστώθηκε ότι ακολουθούνται σε ικανοποιητικό βαθμό, οι αρχές του προτύπου 9241-110:2006 για την ευχρηστία του γραφικού περιβάλλοντος των ΟΣΠ/ΟΣΓ.
Abstract
Integrated Navigation Systems (INS) receive data from multiple sensors, display positional information, and produce the necessary control signals in order to maintain a predefined course. Eventually, the navigator becomes the administrator of such system, selects the desired settings, interprets and evaluates the generated system output and monitors the ship’s response. The integration of these systems with the human element is the field of study of Human Computer Interaction (HCI), which is a part of Human Systems Integration (HSI). In the context of HCI, the Graphical User Interface (GUI) of INS plays a vital role. This study aims to evaluate the usability of the Graphical User Interfaces of modern IBS/INS is evaluated according to the ISO 9241-110:2006 standard. The results of this study could be used in enhancing these systems and, in a broader sense, serve as a guideline in future design and integration endeavors in complex sociotechnical structures such as a ship’s environment. The study implements the qualitative methodology with the use of personal interviews. The findings of this qualitative survey have showed that the principles of ISO 9241-110:2006 standard are met to a satisfactorily degree by the Graphical User Interface of modern IBS/INS.
Number of pages
132Post-graduate Program
Νέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις ΜεταφορέςLanguage
GreekCollections
The following license files are associated with this item: