Πληροφοριακά συστήματα διοίκησης της εκπαίδευσης και η συμβολή τους στην αξιολόγηση της εκπαιδευτικής μονάδας: μελέτη περίπτωσης MySchool
Information systems for education management and their contribution to assessment of the educational unit: case study Myschool
Μεταπτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Παπουτσάκης, Μιχαήλ
Ημερομηνία
2018-02Επιβλέπων
Ψαρομήλιγκος, ΙωάννηςΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση ; TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Πληροφοριακά Συστήματα ΔιοίκησηςΛέξεις κλειδιά
Πληροφοριακά συστήματα στην εκπαίδευση ; Πληροφοριακά συστήματα διοίκησης ; Αξιολόγηση σχολικών μονάδων ; MyschoolΠερίληψη
Η οργάνωση και η διοίκηση του σύγχρονου ελληνικού σχολείου έχει αλλάξει μορφή τις δύο τελευταίες δεκαετίες λόγω της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών που εξασφαλίζουν σε μεγάλο βαθμό μέσα από διαδικασίες και σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία αποδοτικότερες και αποτελεσματικότερες επιδόσεις της σχολικής μονάδας. Στο πλαίσιο της διπλωματικής αυτής εργασίας επιχειρείται να γίνει η σύνδεση των Πληροφοριακών Συστημάτων με την αξιολόγηση της εκπαιδευτικής μονάδας. Ο στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι να ερευνηθεί η σχέση του πληροφοριακού συστήματος «Myschool» με την αποτελεσματικότητα διάφορων διαδικασιών διοίκησης μιας εκπαιδευτικής μονάδας και η παρουσίαση των απόψεων των εκπαιδευτικών για τη συμβολή και αξιοποίηση του πληροφοριακού συστήματος «Myschool» στην αξιολόγηση μιας εκπαιδευτικής μονάδας.
Στο θεωρητικό μέρος γίνεται μια γενική παρουσίαση των πληροφοριακών συστημάτων και των πληροφοριακών συστημάτων διοίκησης της εκπαίδευσης, και επιχειρείται η σύνδεση αυτών με την αξιολόγηση μιας σχολικής μονάδας. Επίσης παρουσιάζεται εκτενώς το πληροφοριακό σύστημα «Myschool» με τις λειτουργίες και τις δυνατότητες που παρέχει. Στο ερευνητικό μέρος διατυπώνονται και αναλύονται τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθη κατά το σχολικό έτος 2017-18 στη Γ’ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας. Η έρευνα αφορούσε τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το βαθμό της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας του πληροφοριακού συστήματος «Myschool» στην οργάνωση και διοίκηση των σχολικών μονάδων, σε ενδεχόμενες μελλοντικές καινοτομίες και επεκτάσεις του και στη μελλοντική συμβολή και αξιοποίησή του στην αξιολόγηση μιας εκπαιδευτικής μονάδας. Μεθοδολογικά υιοθετήθηκε η ποσοτική προσέγγιση, με τη δημιουργία δομημένου on line ερωτηματολογίου για τη συλλογή δεδομένων και διανεμήθηκε στους Διευθυντές, Υποδιευθυντές και στους καθηγητές, που χειρίζονται το πληροφοριακό σύστημα Myschool, των Γυμνασίων και Λυκείων της Γ’ Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών. Τα αποτελέσματα μελετήθηκαν και αξιολογήθηκαν με τη βοήθεια του προγράμματος επεξεργασίας στατιστικών δεδομένων SPSS. Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της έρευνας και μερικές προτάσεις για επέκτασή της στο μέλλον. Ο απώτερος στόχος είναι η ανάδειξη μιας πιο σφαιρικής εικόνας για τη συμβολή των πληροφοριακών συστημάτων στην αξιολόγηση της εκπαιδευτικής μονάδας αλλά και της αξιοποίησης των πληροφοριών που παρέχει για αύξηση της αποτελεσματικότητας του διοικητικού έργου.
Περίληψη
The organization and management of the modern Greek school has changed in the last two decades due to the use of information technologies and communications which ensure, in great extend through procedures and contemporary technological tools, more efficient and effective performance in the school unit. This thesis attempts to link information systems to the evaluation of the educational unit. The purpose of the diploma thesis is to look into the relationship between the Myschool information system and its effectiveness on the various management procedures of an educational unit and to present the views of the teachers concerning the contribution and utilization of the Myschool information system in the evaluation of an educational unit. In the theoretical part, there is a general presentation between information systems and information management systems of education, and their connection analyzed to the evaluation of a school unit is presented. The information system "Myschool" is also extensively presented with the functions and features it provides. In the research part, the results of the research carried out during the school year 2017-18 in the 3rd Directorate of Secondary Education of Athens are analyzed. The research concerned teachers' perceptions about the degree of efficiency and effectiveness of the Myschool information system, the organization and management of school units, potential future innovations and extensions, and its future contribution to and use in the evaluation of an educational unit. Methodologically, the quantitative approach was adopted, with the creation of a structured on-line questionnaire for data collection which was distributed to the Directors, Deputy Directors and Teachers who handle the Myschool Information System of high schools and Lyceums of the 3rd Directorate of Secondary Education in Athens. The results were studied and evaluated using the SPSS Statistical Data Processing Program. Finally, presented the findings of the survey are presented as well as some suggestions for its expansion in the future. The ultimate goal is to is to promote a more comprehensive picture of the contribution of information systems to the evaluation of the educational unit and the use of information provided for increasing the efficiency of administrative work.
Αριθμός σελίδων
185Τίτλος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών
Διοίκηση Εκπαιδευτικών ΜονάδωνΓλώσσα
ΕλληνικάΣυλλογή
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: