Η επίδραση των δημοσίων σχέσεων στην ενίσχυση της εταιρικής εικόνας και την προώθηση των πωλήσεων στις πολυεθνικές επιχειρήσεις
The the impact of public relations on enhancing corporate image and promoting sales to multinational companies
Θεματική επικεφαλίδα
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διαφήμιση::Δημόσιες σχέσειςΛέξεις κλειδιά
Δημόσιες σχέσεις ; Εταιρική εικόνα ; Πολυεθνικές επιχειρήσεις ; Πωλήσεις ; Μάρκετινγκ ; Πιστότητα ; Φήμη ; Εταιρική ταυτότηταΠερίληψη
Η διπλωματική αυτή εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει την επίδραση των δημοσίων σχέσεων στην ενίσχυση της εταιρικής εικόνας και την προώθηση των πωλήσεων στις πολυεθνικές επιχειρήσεις. Αρχικά, εξετάζονται διάφορες έννοιες των δημοσίων σχέσεων, καθώς και διάφορα μοντέλα τόσο γενικώς όσο και στη περίπτωση των διεθνών δημοσίων σχέσεων. Αυτό που παρατηρείται σε θεωρητικό επίπεδο είναι ότι οι δημόσιες σχέσεις διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε μια επιχείρηση καθώς αποτελούν ένα από τα βασικά εργαλεία με τα οποία μπορούν να αναδειχθούν σε επιχειρήσεις μεγάλης δημοτικότητας, φήμης και εικόνας. Το εμπειρικό μέρος της έρευνας πραγματοποιήθηκε τόσο με ποσοτική όσο και με ποιοτική ανάλυση. Η μεν ποσοτική διεξήχθη με την διανομή ερωτηματολογίων σε δείγμα 126 καταναλωτών ενώ η ποιοτική διεξήχθη σε δείγμα πέντε πολυεθνικών επιχειρήσεων παραγωγής των προϊόντων Υφαντής (αλλαντικά), Barilla (ζυμαρικά), Bic (ξυραφάκια), Perfetti (καραμέλες mentos) και ΙΟΝ (σοκολάτες). Τα αποτελέσματα που προέκυψαν σε γενικές γραμμές δηλώνουν τη σημαντικότητα των δημοσίων σχέσεων στην αύξηση των πωλήσεων, ωστόσο ενδέχεται να υπάρχουν και άλλοι (υποκειμενικοί) παράγοντες που επηρεάζουν την εικόνα και την κερδοφορία των επιχειρήσεων όπως στάσεις των καταναλωτών, προτιμήσεις, απόψεις κ.λπ.
Περίληψη
This thesis aims to explore the impact of public relations on enhancing corporate image and promoting sales to multinational companies. Initially, various public relations concepts, as well as various models, are examined in general as well as in the case of international public relations. What is observed on a theoretical level is that public relations play an important role in an enterprise, as it is one of the key tools with which a business can become one of great popularity, reputation and image. The empirical part of the research was carried out with both quantitative and qualitative analysis. The quantification was carried out by distributing questionnaires to a sample of 126 consumers while the quality was conducted on a sample of 5 people from multinational production companies of Yfantis, Barilla, Bic, Perfetti and ION. Overall results indicate the importance of public relations in strengthening corporate image and sales growth, but there may be other (subjective) factors that affect business image and profitability such as consumer attitudes, preferences, opinions etc.