«Εμείς» και «Οι αλλοι» Ελληνες και Τούρκοι το εικοσιένα στα σχολικά εγχειρίδια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.Η περίπτωση του βιβλίου της ιστορίας της Γ' λυκείου.
"We" and "Others". Greeks and Turks during revolution of 1821 in secondary school literature of history. The case of history's book used in third class of Greek lyceum.
Μεταπτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Βονόρτα, Ελένη
Βορρέ, Αικατερίνη-Γεωργία
Ημερομηνία
2017-12-14Επιβλέπων
Βρεττός, ΙωάννηςΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::ΕκπαίδευσηΛέξεις κλειδιά
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ; Σχολικά εγχειρίδια ; Εθνικισμός ; Εθνική ταυτότητα ; Εθνική συνείδηση ; ΙστορίαΠερίληψη
Η παρούσα εργασία στηρίζεται στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονται οι Έλληνες και τούρκοι στα σχολικά βιβλία Ιστορίας και εστιάζεται συγκεκριμένα στο παρόν σχολικό εγχειρίδιο της Γ' Γενικού Λυκείου και στην Τέταρτη τάξη του Εσπερινού Λυκείου των Ι. Κολιόπουλου, Κ. Σβολόπουλου, Ε. Χατζηβασιλείου, Θ. Νημά, Χ. Σχολινάκη – Χελιώτη, Ιστορία του Νεότερου και Σύγχρονου Κόσμου (από το 1815 έως σήμερα), Γ΄ Τάξη Γενικού Λυκείου και Δ΄ Τάξη Εσπερινού Λυκείου ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, Βιβλίο μαθητή, Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος», Αθήνα Έκδοση 2016.
Στόχος είναι να ανιχνευθεί ο τρόπος με τον οποίο δημιουργείται η ιστορική μνήμη και η εθνική ταυτότητα, σκιαγραφώντας έτσι την αντίληψη που διαμορφώνουν οι ελληνες μαθητές και επίδοξοι πολίτες για τον εθνικό «εαυτό» (national ‘‘self’’) και τον εθνικό «άλλο» (national ‘‘other’’).
Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη, το θεωρητικό και το ερευνητικό. Στο πρώτο μέρος γίνεται λόγος για το Σχολικό Εγχειρίδιο (Textbook), και τις θεωρίες που αναπτύσσονται πάνω στις βασικές έννοιες του έθνους, εθνικισμού, εθνικής ταυτότητας, εθνικής συνείδησης.
Στο δεύτερο μέρος γίνεται η παρουσίαση της έρευνας στο συγκεκριμένο σχολικό εγχειρίδιο Ιστορίας, τόσο ως προς το κείμενο όσο και ως προς το περικείμενο που αφορά στο ρόλο της εικονογράφησης (the role of Textbook Pictures). Η παρουσίαση ακολουθεί την πορεία της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου (qualitative content analysis), που επιλέχθηκε ως ερευνητική μέθοδος.
Περίληψη
The present work is based on the way in which the Greeks and the Turks present themselves in the history books and focuses specifically on the present textbook of the 3rd General Lyceum and on the Fourth grade of the Esperino Lyceum by I. Koliopoulos, K. Svolopoulos, E. Chatzivasiliou, Th. Nimas, Ch. Scholinakis - Heliotis, History of the Modern and Modern World (from 1815 to today), 3rd Class of General Lyceum and 4th Grade of the Higher Lyceum GENERAL EDUCATION, Student Book, Institute of Computer Technology and Publications "Diophantos" Ath or version 2016.
The aim is to trace the way in which historical memory and national identity are created, thus outlining the perception that Greek students and aspiring citizens shape for the national self and the national "other" (national '' other '').
The thesis is divided into two parts, the theoretical and the research. In the first part we talk about the Textbook, and the theories developed on the basic concepts of the nation, nationalism, national identity, national consciousness.
In the second part, the research is presented in this textbook, both in text and in the context of the role of Textbook Pictures. The presentation follows the course of qualitative content analysis, which was chosen as a research method.
Αριθμός σελίδων
88Τίτλος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών
Διοίκηση Εκπαιδευτικών ΜονάδωνΓλώσσα
ΕλληνικάΣυλλογή
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: