Πώς η καινοτομία και η δημιουργικότητα μετατρέπουν την κρίση σε ευκαιρία στην Ελλάδα και πώς επηρεάζεται η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων. Μελέτη περίπτωσης Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
How innovation and creativity convert the economic crisis into an opportunity in Greece and how it influences the competitiveness of Greek businesses. Case study: Region of Western Greece
Subject
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Επιχειρήσεων ; TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Οικονομική::Οικονομική ΚρίσηKeywords
Οικονομική κρίση ; Καινοτομία ; Ανταγωνιστικότητα ; Επιχειρησιακή καινοτομία ; Επιχειρηματικότητα ; Επιχειρηματικές ευκαιρίες ; Ελληνικές επιχειρήσειςAbstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αποδείξει ότι μια οικονομική κρίση μπορεί στην πραγματικότητα να αποτελεί μια οικονομική και επιχειρηματική ευκαιρία. Αυτοί που μπορούν να διαγνώσουν τις ανάγκες που δημιουργούνται και να εντοπίσουν τις ελλείψεις που υπάρχουν και εφόσον έχουν την ικανότητα και τον ζήλο να υλοποιήσουν τις ιδέες τους, μπορούν να προβούν σε καινοτόμα, κερδοφόρα επιχειρηματικά εγχειρήματα τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε και να αναδείξουμε τις δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που ασχολούνται με την δημιουργικότητα και την καινοτομία, καθώς και τον βαθμό αξιοποίησης αυτών από τις ελληνικές επιχειρήσεις προς αύξηση της ανταγωνιστικότητας εν μέσω οικονομικής κρίσης και σε συνδυασμό με τα προβλήματα που πλαισιώνουν τέτοιες προσπάθειες.
Η εργασία αρχίζει με μια εκτενή βιβλιογραφική επισκόπηση στα θέματα δημιουργικότητας, καινοτομίας, και ανάπτυξης εταιριών και οργανισμών με τεκμήριο παραδείγματα στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδος. Σε δεύτερο στάδιο και στα πλαίσια πρωτογενούς έρευνας, καταρτίζεται ερωτηματολόγιο με στόχο την απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων της εργασίας και των ερευνητικών υποθέσεων που προέκυψαν από την μελέτη της βιβλιογραφίας. Καταρτίζονται δύο ερωτηματολόγια: ένα για εργαζόμενους-υπευθύνους εταιριών που στηρίζονται στην καινοτομία στην περιοχή ενδιαφέροντος και ένα για τους υπευθύνους σε αντίστοιχους φορείς της κεντρικής διοίκησης ή της περιφέρειας. Οι απαντήσεις των συμμετεχόντων εξετάζονται με την χρήση αντίστοιχου πακέτου στατιστικής ανάλυσης, για να προκύψουν τα τελικά συμπεράσματα της εργασίας.
Abstract
The purpose of this thesis is to prove that an economic crisis is in fact an economic and business opportunity. Those who can identify the arising needs, focus on deficiencies and have the ability and eagerness to realize their ideas can make innovative, profitable ventures locally, regionally and globally. We will try to identify and highlight the potential and characteristics of people involved in creativity and innovation and the level of extension of the Greek companies to increase their competitiveness during economic crisis in combination with the problems surrounding these efforts. The thesis begins with an extensive bibliographic overview on subjects of creativity and innovation and on development of companies and organizations based upon them in the wider region of western Greece. In a second stage, and in the context of primary research, a questionnaire is set up to answer the research questions of the thesis and the research hypothesis that emerges from the study of the bibliography. Two questionnaires are drawn up, the first is for workers and managers of companies that are based on creativity and innovation in the area of interest while the second is for those responsible for similar bodies in the central administration or in the region. The answers of the participants are examined using a corresponding statistical analysis package to produce the final conclusions of the work.
Number of pages
161Post-graduate Program
Διεθνής Διοικητική των ΕπιχειρήσεωνLanguage
GreekCollections
The following license files are associated with this item: