Η γυναικεία εκπροσώπηση ως έκφραση άνισης μεταχείρισης στον χώρο εργασίας - Το φαινόμενο της γυάλινης οροφής
Female representation as an expression of unequal treatment at work - The effect of the glass ceiling
Keywords
Στερεότυπα ; Προκαταλήψεις ; Γυναικεία απασχόληση ; Ηγεσία ; Φαινόμενο γυάλινης οροφής ; Διαχωρισμός φύλωνAbstract
Η εργασία αυτή έχει ως σκοπό την μελέτη της γυναικείας απασχόλησης σε ηγετικές θέσεις στη χώρα μας και διεθνώς μέσα από το πρίσμα του φαινομένου της γυάλινης οροφής και ειδικά στο χώρο των επιχειρήσεων. Για τον λόγο αυτό αρχικά χρησιμοποιήθηκε η ελληνική μα και διεθνής βιβλιογραφία των τελευταίων ετών ώστε να αναλυθεί ο όρος, να προσεγγισθούν έννοιες ηγεσίας, management, κ.ά. Εν συνεχεία της βιβλιογραφικής ανασκόπησης ακολουθεί το ερευνητικό μέρος αυτής της εργασίας όπου καλύπτεται με την δημιουργία ενός ερωτηματολογίου που περιλαμβάνει τρεις βασικές υποθέσεις/ ερευνητικούς στόχους. Στην προσπάθεια συμπλήρωσης αυτών των ερωτηματολογίων γίνεται συλλογή απόψεων από εργαζόμενους σε όμιλο εμπορίας αυτοκινήτων και η ανάλυση των αποτελεσμάτων είναι αποτέλεσμα χρήσης στατιστικού προγράμματος. Τα γενικότερα ευρήματα της έρευνας παρουσιάζουν σύμφωνα με τους ερευνητικούς στόχους τα εξής:
-Οι εργαζόμενοι του ομίλου αποδέχονται σε μεγαλύτερο ποσοστό από το ότι δεν αποδέχονται τις γυναίκες σε διοικητικές θέσεις.
-Οι ερωτηθέντες εάν και διακατέχονται από διάφορες στερεοτυπικές αντιλήψεις αναφορικά με την γυναίκα και την εργασία σε διοικητική θέση, στο μεγαλύτερο σύνολό τους δεν τις αποδέχονται και δεν τις υιοθετούν.
-Οι συνέπειες του φαινομένου της γυάλινης οροφής μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα από την μη άμεση αντιμετώπισή του.
Στη βιβλιογραφία συναντάμε αρκετές έρευνες που αναφέρουν το φαινόμενο αυτό της γυάλινης οροφής και ιδιαίτερα στην εκπαίδευση όλων των επιπέδων, στην ιατρική, σε επιχειρήσεις διαφόρων ειδών όμως αντίστοιχη έρευνα σε όμιλο εμπορίας αυτοκινήτων δεν έχει καταγραφεί ξανά.
Abstract
This work aims to study women's employment in leading positions in our country and internationally, through the prism of the phenomenon of the glass ceiling, especially in business. For this reason, first used Greek but also international literature to analyze the term, the approached concepts of leadership, management, etc. After the literature review follows the research of this work which is covered by creating a questionnaire comprising three basic cases/ research goals. An effort of completion of these questionnaires is gathering the views from workers in auto marketing group and the analysis of the results by a statistical program.
The general findings of the survey are as follows:
-The employees of the group accept a greater proportion of their non-acceptance of women in management positions.
-The respondents even if they are possessed by various stereotypes regarding the woman and work in an administrative position, in larger proportion does not accept and does not apply.
-The consequences of the phenomenon of the glass ceiling in this group too, can create problems by not directly addressing it.
In the literature we find several investigations mentioned the phenomenon of the glass ceiling, especially in education at all levels, in medicine, in companies of different species but similar research in automotive marketing group was not recorded again.
Number of pages
153Post-graduate Program
Διεθνής Διοικητική των ΕπιχειρήσεωνLanguage
GreekCollections
The following license files are associated with this item: