Η επιρροή της οργανωσιακής κουλτούρας στις πρακτικές διοίκησης ολικής ποιότητας. Μελέτη περίπτωσης της εταιρείας χ.
The effect of organizational culture on total quality management practices. Case study
Μεταπτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Κορφιάτη, Παρασκευή
Ημερομηνία
2017-10-05Επιβλέπων
Κυριαζόπουλος, ΠαναγιώτηςΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση Ολικής ΠοιότηταςΛέξεις κλειδιά
Διοίκηση ολικής ποιότητας ; Οργανωσιακή κουλτούρα ; SPSS ; Επιχειρήσεις ; Οργανωσιακή αλλαγήΠερίληψη
Η εφαρμογή πρακτικών Διοίκησης Ολικής Ποιότητας επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και συμβάλλει στην ενίσχυση των πωλήσεων, μέσω δημιουργίας ικανοποιημένων πελατών. Η οργανωσιακή κουλτούρα αποτελεί έναν από τους κύριους παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχία ή την αποτυχία εφαρμογής πρακτικών Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Ειδικότερα, η οργανωσιακή κουλτούρα επιδρά στην αποτελεσματικότητα των πρακτικών Δ.Ο.Π. καθώς οι ανταγωνιστικές αξίες, η ομαδική εργασία, η συμμετοχή των εργαζομένων, η εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, η ανοιχτή επικοινωνία και η εστίαση στους πελάτες αποτελούν παράγοντες που επιδρούν στην ανάπτυξη πρακτικών Δ.Ο.Π.
Η εργασία εστιάζει στην ανάλυση τεσσάρων τύπων κουλτούρας και συγκεκριμένα (α) της κουλτούρας γενιάς που δίνει έμφαση στην ανάπτυξη των εργαζομένων, (β) στην κουλτούρα ανοιχτού συστήματος που εστιάζει στην ανάληψη ρίσκου και την καινοτομία, (γ) στην κουλτούρα ιεραρχίας που εστιάζει στη σταθερότητα και (δ) στην κουλτούρα αγοράς που εστιάζει στα αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι σήμερα κυρίαρχη κουλτούρα στον οργανισμό είναι η κουλτούρα αγοράς (40%) ενώ το μικρότερο ποσοστό κατέχουν από κοινού η κουλτούρας Γενιάς (18%) και η κουλτούρα ιεράρχησης (18%). Επιπλέον, τα ευρήματα της παρούσας εργασίας δείχνουν ότι η κουλτούρας γενιάς, η ιεραρχική κουλτούρα και η κουλτούρα ανοιχτού συστήματος επηρεάζουν θετικά το βαθμό εφαρμογής πρακτικών διοίκησης ολικής ποιότητας. Αντιθέτως, η κουλτούρα αγοράς επιδρά αρνητικά στην εισαγωγή πρακτικών Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και κατά συνέπεια για την ενίσχυση των πρακτικών Δ.Ο.Π. απαιτείται η μείωση της εστίασης στα αποτελέσματα, την ανταγωνιστικότητα και την επιθετικότητα του οργανισμού.
Περίληψη
The application of Total Quality Management (TQM) practices affects both the business competitiveness and the boost of sales via creating satisfied customers. Organizational culture is one of the most crucial factors that influence the success or the failure of application the Total Quality Management (TQM) practices. In particular, organizational culture has an impact on the effectiveness of TQM practices since competitive values, teamwork, employee involvement, human resource education, open communication and customer orientation are crucial factors that influence the development of TQM practices.
This study focuses on the analysis of four types of culture, namely (a) the Clan culture that emphasizes the development of employees, (b) the Adhocracy culture that focuses on risk-taking and innovation, (c) the Hierarchy culture that emphasizes on the organizational stability and (d) the Market culture that focuses on the performance and the organizational results. The results show that the dominant culture type in the organization now is the culture of the market (40%), and the less culture type belongs both to the Clan culture (18%) and the Hierarchical culture (18%). In addition, the findings of this study show that the Clan culture, the Hierarchical culture and the Adhocracy culture have a positive relation with the degree of application the TQM practices. On the contrary, the market culture has an adverse relation with the introduction of Total Quality Management practices. Consequently, in order to strengthen the application of the TQM practices, it is necessary to reduce the Market Culture and mainly the firm’s orientation on the results.
Αριθμός σελίδων
101Τίτλος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών
Διεθνής Διοικητική των ΕπιχειρήσεωνΓλώσσα
ΕλληνικάΟι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: