To σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης (Burnout) και η επαγγελματική ικανοποίηση των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής
Μεταπτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Παπασωτηρίου, Ευαγγελία
Ημερομηνία
2017-06-14Επιβλέπων
Ντάνος, ΑναστάσιοςΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση ΕπιχειρήσεωνΛέξεις κλειδιά
Burnout ; Καθηγητές Φυσικής Αγωγής ; Επαγγελματική ικανοποίηση ; Επαγγελματική εξουθένωσηΠερίληψη
Ο Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει το επίπεδο επαγγελματικής εξουθένωσης και ικανοποίησης καθώς και τη μεταξύ τους σχέση σε Καθηγητές Φυσικής Αγωγής που εργάζονται σε αθλητικούς οργανισμούς, σε μεγάλους Καλλικρατικούς δήμους στην περιφέρεια Αττικής. Ακόμη μελετήθηκε πως επιδρούν τα δημογραφικά και οργανωσιακά χαρακτηριστικά στις δύο μεταβλητές. Συνολικά συμπληρώθηκαν 100 ερωτηματολόγια Καθηγητών Φυσικής Αγωγής που εργάζονται σε 9 δήμους της Αττικής (Μαρούσι, Κηφισιά, Ηράκλειο, Μεταμόρφωση Πεύκη, Ν. Ιωνία, Ν. Φιλαδέλφεια, Ίλιον, Χαϊδάρι). Από την έρευνα βρέθηκε ότι όσο αφορά το φύλο, δεν επιδρά στην επαγγελματική εξουθένωση των εργαζομένων ενώ η ηλικία, επηρεάζει σε μικρό βαθμό την εξουθένωση. Δεν ισχύει το ίδιο για την ικανοποίηση όπου οι άντρες παρουσιάζονται περισσότερο ικανοποιημένοι από τις γυναίκες. Όσο αφορά τα οργανωσιακά χαρακτηριστικά βρέθηκε ότι επηρεάζουν και την εξουθένωση και την ικανοποίηση. Δηλαδή στη «σαφήνεια ρόλων» μειώνεται η εξουθένωση και αυξάνεται η ικανοποίηση, ενώ στην «σύγκρουση ρόλων» αυξάνεται η εξουθένωση και μειώνεται η ικανοποίηση. Επίσης γνωρίζοντας τον βαθμό της επαγγελματικής εξουθένωσης μέσα από τις διαστάσεις της συναισθηματικής εξάντλησης και της αποπροσωποίησης ότι μπορεί να υπολογιστεί ο βαθμός επαγγελματικής ικανοποίησης. Τέλος ότι οι εργαζόμενοι παρουσιάζουν χαμηλή εξουθένωση και υψηλή ικανοποίηση. Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας συμφωνούν με άλλες μελέτες που έχουν διεξαχθεί και δείχνουν ότι η συγκεκριμένη κατηγορία εκπαιδευτικών βιώνει χαμηλή εξουθένωση και έχει υψηλή ικανοποίηση. H πρωτοτυπία της συγκεκριμένης έρευνας έγκειται στη προσπάθεια να διερευνήσει τη σχέση της επαγγελματικής εξουθένωσης με την επαγγελματική ικανοποίηση σε καθηγητές Φυσικής Αγωγής που εργάζονται σε μαζικά αθλητικά προγράμματα των Ο.Τ.Α. Καθώς ανάλογες έρευνες δεν έχουν διεξαχθεί.
Περίληψη
The purpose of the present is to investigate burnout and job satisfaction of physical education instructors working in municipal sports centres in the Attica region. The impact of demographics and organisational features are also investigated. A total of 100 questionnaires were filled in by physical education instructors working in 9 municipalities, namely Marousi, Kifissia, Iraklio, Metamorfosi-Pefki, Nea Ionia, Nea Philadelphia, Ilion and Haidari. The investigation revealed that gender has no bearing on burnout, while age has a small impact. The same does not hold true for satisfaction, where men appear more satisfied than women. Turning to organisational features, it becomes evident that they affect both burnout and satisfaction. In other words, the “clarity of roles” reduces burnout and increases satisfaction, while the “conflict or roles” increases burnout and reduces satisfaction. It was also found that, when knowing the degree of burnout through the dimensions of emotional burnout and depersonalization, one can estimate the degree of job satisfaction. Finally, it was found that our sample exhibited low burnout and high satisfaction. These results are comparable and confirm the results of other surveys. The originality of the present is that it attempts to investigate the relationship between burnout and job satisfaction of physical education instructors working in mass sports programmes of Local Authorities. Similar surveys have not been carried out in the past.
Αριθμός σελίδων
106Τίτλος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών
Διεθνής Διοικητική των ΕπιχειρήσεωνΓλώσσα
ΕλληνικάΟι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: