Ανάλυση χρηματοοικονομικών καταστάσεων Χατζηκώστας μαρκετ Α.Ε.&Υιοι Μούρκα Α.Ε.
Analysis of financial statements of Chatzikostas market S.A & Mourkas'sons S.A.
Θεματική επικεφαλίδα
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Οικονομική::Χρηματοοικονομική ; TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Λογιστική::Οικονομικές ΚαταστάσειςΛέξεις κλειδιά
Χρηματοοικονομικές καταστάσεις ; Χρηματοοικονομική ανάλυση ; Αριθμοδείκτες ; Κλάδος σούπερ μάρκετ ; ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΚΕΤ Α.Ε. ; Λογιστικές καταστάσεις ; Υιοί Δ. Μούρκα Α.Ε.Περίληψη
Ο κλάδος των Super Markets και Cash & Carry αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της ελληνικής οικονομίας και περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό εταιρειών. Βασικό στοιχείο που διαφοροποιεί τις επιχειρήσεις μεταξύ τους, είναι ο αριθμός και το είδος των καταστημάτων τους (Super Market, Discount, Cash & Carry). Υπάρχουν μικρές και μεγάλες αλυσίδες σε όλη την επικράτεια με το μεγαλύτερο ποσοστό να τοποθετείται στην Αττική και μετά στη Μακεδονία. Ωστόσο, εκτός των μεγάλων και πολύ γνωστών αλυσίδων, υπάρχουν και οι μικρές που έχουν 3 – 10 καταστήματα κυρίως σε τοπικές κοινωνίες. Δύο τέτοιες περιπτώσεις θα αποτελέσουν το αντικείμενο της παρούσας μελέτης. Πιο συγκεκριμένα, θα εξετάσουμε την επιχείρηση ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΚΕΤ Α.Ε. που εδρεύει στη Σάμο και την ΥΙΟΙ Δ. ΜΟΥΡΚΑ Α.Ε. που εδρεύει στην Αιτωλοακαρνανία. Οι δύο αυτές επιχειρήσεις επιλέχθηκαν καθώς αφορούν μικρές τοπικές κοινωνίες, οι αγορές στις οποίες δραστηριοποιούνται έχουν τα ίδια δομικά προβλήματα και προκλήσεις και τέλος έχουν περίπου τον ίδιο αριθμό καταστημάτων. Πρόκειται για αλυσίδες με οκτώ και πέντε καταστήματα αντίστοιχα που εξυπηρετούν τις τοπικές κοινωνίες και αποτελούν σημείο αναφοράς για αυτές αφού υποστηρίζονται από τους κατοίκους, έχουν καλή φήμη και επιπροσθέτως απασχολούν μεγάλο αριθμό του τοπικού εργατικού δυναμικού. Αντικείμενο της παρούσης εργασίας λοιπόν είναι η ανάλυση των οικονομικών καταστάσεων των δύο αυτών εταιριών σε βάθος πενταετίας και πιο συγκεκριμένα από το 2011 μέχρι το 2015.
Στο πρώτο κεφάλαιο δίνεται αρχικά ένας ορισμός της χρηματοοικονομικής ανάλυσης και αναλύονται οι βασικές λογιστικές καταστάσεις. Στη συνέχεια περιγράφονται οι βασικές λογιστικές αρχές των οικονομικών καταστάσεων και τα είδη ανάλυσης με βάση τη θέση του αναλυτή και το στάδιο διενέργειας της ανάλυσης. Το πρώτο κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την έννοια, τη χρησιμότητα και τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από την χρήση αριθμοδεικτών και βέβαια γίνεται μια καταγραφή των βασικών κατηγοριών αριθμοδεικτών που θα χρησιμοποιηθούν στην παρούσα εργασία. Στο δεύτερο κεφάλαιο μας δίνεται η δυνατότητα να δούμε τη μεγάλη εικόνα του κλάδου των super markets αναλύοντας τη δομή και τη διάρθρωση του κλάδου, την εξέλιξή του και τη σημαντικότητά του μέσω της συμμετοχής του στο Α.Ε.Π. της Ελλάδας. Στο τρίτο και τέταρτο κεφάλαιο μας δίνεται η ευκαιρία να ¨εισχωρήσουμε¨ στα ενδότερα των δύο εταιριών παραθέτοντας μια μικρή γενική παρουσίαση και αναλύοντας ξεχωριστά την οικονομική τους κατάσταση μέσω των αριθμοδεικτών Τέλος στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο γίνεται μια αναλυτική σύγκριση της πορείας των δύο εταιρών την τελευταία πενταετία αλλά και της υφιστάμενης κατάστασής τους μέσω των αριθμοδεικτών που χρησιμοποιήθηκαν στα δύο προηγούμενα κεφάλαια και βέβαια κατατίθενται τα συνολικά συμπεράσματα από αυτή τη μελέτη.
Αριθμός σελίδων
64Σχολή
Σχολή Διοίκησης και ΟικονομίαςΑκαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα Λογιστικής και ΧρηματοοικονομικήςΓλώσσα
ΕλληνικάΟι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: