Η εξέλιξη της καινοτομίας του personnel management: ανθρωποκεντρική ή οικονομικοκεντρική προσέγγιση;
Innovation evolution of personnel management: human-centric or economic-centric approach?
Θεματική επικεφαλίδα
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση ΠροσωπικούΛέξεις κλειδιά
Διοίκηση προσωπικού ; Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού ; Εργασιακή ικανοποίησηΠερίληψη
Η επίδραση του Ανθρώπινου Δυναμικού (HR) στην απόδοση της επιχείρησης και στην ανάπτυξη των στρατηγικών γίνονται ολοένα και πιο σημαντική. Η Διοίκηση Προσωπικού (personnel management) αποτελεί το βασικό συστατικό της διοικητικής λειτουργίας ενός οργανισμού ή επιχείρησης. Η παρούσα εργασία διερευνά την διοίκηση προσωπικού σε σχέση με την λειτουργία της σε μια επιχείρηση ή οργανισμό και ειδικότερα εξετάζει αν αποτελεί στην σημερινή μορφή της μία ανθρωποκεντρική ή τεχνοκρατική προσέγγιση. Ειδικότερα, ερευνά αν έχει υπάρξει μετάβαση από την παραδοσιακή αντίληψη που θεωρούσε τον ανθρώπινο παράγοντα ως κόστος (τεχνοκρατική άποψη) για την επιχείρηση, σε αυτή της στρατηγικής διοίκησης ανθρωπίνου δυναμικού (ΔΑΔ) που τον θεωρεί ως στρατηγικό πόρο (ανθρωποκεντρική σχέση – στρατηγική), για την προώθηση της καινοτομίας, της ποιότητας και της βελτιστοποίησης του κόστους. Η μεθοδολογία έρευνας ακολουθεί τη μεθοδολογία μεικτών ερευνών με συνδυασμό χρήσης ποσοτικής μεθόδου μέσω ερωτηματολογίων και ποιοτικής έρευνας μέσω συνεντεύξεων. Το δείγμα όσον αφορά την ποσοτική έρευνα αριθμεί 114 εργαζόμενοι (84 άνδρες, 30 γυναίκες), ενώ 7 στελέχη επιχειρήσεων όσον αφορά την ποιοτική έρευνα. Από τα ευρήματα της έρευνας διαπιστώθηκαν τα εξής: (α) η πλειοψηφία των εταιρειών του δείγματος ακολουθεί την Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΔΑΔ), δηλ., δεν βλέπει τον εργαζόμενο ως κόστος (Διοίκηση Προσωπικού) αλλά ως «πνευματικό κεφάλαιο»., (β) αναβαθμίζεται ο ρόλος και η συμμετοχή των υπευθύνων διαχείρισης προσωπικού με τη συμμετοχή τους στα χάραξη επιχειρησιακής στρατηγικής, (γ) έχει αρχίσει να γίνεται χρήση μοντέρνων μεθόδων επικοινωνίας μεταξύ προσωπικού και διοίκησης (briefing, e-mail), (δ) ύπαρξη πλαισίου εργασιακής αξιολόγησης με σύνδεση με στόχους που υποκινεί έμμεσα το προσωπικό σε υψηλότερη απόδοση, (ε) οι οικονομικοί και πολιτικοί παράγοντες λαμβάνονται σημαντικά υπόψη για την διαχείριση του προσωπικού (στ) εργασιακή ικανοποίηση εξαρτάται από την ακολουθούμενη φιλοσοφία διαχείρισης προσωπικού από την επιχείρηση & από τις λειτουργίες της διαχείρισης προσωπικού και από τον υπεύθυνο διαχείρισης προσωπικού (ζ) και τέλος, το περιβάλλον της σημερινής αγοράς απαιτεί από την εκαστότε ηγεσία του τμήματος ΔΠ/ΔΑΔ, να ασκήσει έναν κρίσιμο ρόλο, έτσι ώστε να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις και προκλήσεις των αλλαγών.
Περίληψη
The impact of the Human Resource (HR) capability on the firm’s performance and its involvement in developing business strategies are becoming increasingly important. The Personnel Management is the main component of operating an organization or business. This thesis explores the personnel management in relation to the operation of a business or organization and, particularly in human – centric or economic – centric approach. In particular, it investigates whether there has been a shift from the traditional concept which considered the human factor as a cost (economic – centric view) for the enterprise, to that of the human resources management strategy, which considers its as a strategic resource (human - centric relationship - Strategy) to promote innovation, quality and cost optimization. The research methodology follows the Mixed Method Research (MMR), uses a combination with the quantitative method by using questionnaires and qualitative method by using interviews. The sample numbers 103 employees (quantitative research) and 7 HR managers (qualitative research). The research findings found that: (a) the majority of the companies followed by the Human Resource Management (HRM), does not see the worker as a cost (Personnel Management) but as "intellectual capital"(HRM), (b) upgraded the role and involvement of HR managers with their participation in business strategy, (c) using modern communication methods between staff and management (briefing, e-mail), (d) employment evaluation framework with objectives for motivation and high job performance, (e) economical and political factors affected the HRM, (f) job satisfaction depends on the ΗΡ management philosophy followed by the company & HR operations and HR manager (g) and finally, today the leadership of HR department to play a critical role in modern business environment.
Αριθμός σελίδων
151Τίτλος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών
Διεθνής Διοικητική των ΕπιχειρήσεωνΓλώσσα
ΕλληνικάΟι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: