Αποτελεσματικότητα στη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων - πολυπλοκότητα του ρόλου του διευθυντή: συγκριτική μελέτη γενικών και επαγγελματικών λυκείων
Μεταπτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Στυλιανάκη, Ιωάννα-Ολυμπία
Ημερομηνία
2017-04-06Επιβλέπων
Γκούμας, ΣπυρίδωνΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Ηγεσία ; TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::ΕκπαίδευσηΛέξεις κλειδιά
Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων ; Διευθυντής σχολικής μονάδας ; Ηγεσία ; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ; Επαγγελματικά Λύκεια ; Γενικά Λύκεια ; Διοίκηση σχολικών μονάδωνΠερίληψη
Με την εργασία αυτή επιχειρείται η κατανόηση του πολύπλοκου ρόλου του διευθυντή και η διερεύνηση αποτελεσματικών τρόπων διοίκησης. Πιο συγκεκριμένα, αναλύεται ο διοικητικός και παιδαγωγικός ρόλος των διευθυντικών στελεχών που καλούνται να διαχειριστούν διαφορετικά θέματα και να επιλύσουν προβλήματα που προκύπτουν. Αναλύονται οι απόψεις 32 Διευθυντών και Υποδιευθυντών ημερήσιων Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων της Αττικής για θέματα υλικοτεχνικής υποδομής, διαθέσιμων οικονομικών πόρων, οργάνωσης και συντονισμού, διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού, φοίτησης των μαθητών, καθώς επίσης και για την ύπαρξη θετικού κλίματος στις σχέσεις του σχολείου με τους μαθητές και τους γονείς, αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού προσωπικού. Επίσης εξετάζονται τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας ενός αποτελεσματικού διευθυντή, ποιοι στόχοι καθορίζονται στην αρχή του σχολικού έτους και τέλος παρατίθενται οι προτάσεις των διευθυντών – υποδιευθυντών για βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και του σχολικού κλίματος. Οι παραπάνω παράγοντες και απόψεις αναλύονται ξεχωριστά για τα στελέχη των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων και επιχειρείται μια συγκριτική μελέτη, έτσι ώστε να εντοπιστούν ομοιότητες και διαφορές στον τρόπο διοίκησης. Από τα αποτελέσματα της έρευνα προέκυψε ότι ενώ στα περισσότερα θέματα οργάνωσης, συντονισμού, διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, υλικοτεχνικής υποδομής, υπήρξαν όμοιες απαντήσεις, εντοπίστηκαν διαφορές σε θέματα όπως η συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, η μαθητική διαρροή, η πειθαρχία.
Περίληψη
This project is an attempt for the understanding of the multiple roles of the head-master and a research on effective ways of management. To be more precise, it is analyzed the pedagogic and managerial role of the school director who is called to handle different issues and to solve problems. Points of view of 32 directos and subdirectors of daily general high schools and vocational high schools of Attica are presented on the aspect of equipment, funding, organization and coordination, management of human resources, students’ attendance. Moreover, the existence of positive school environment among students, parents and teachers is examined. Additionally, the traits of the personality of an effective headmaster are investigated, which aims are defined at the beginning of the school year and finally the suggestions of the headmasters for the improvement of the educational results and the school environment are presented. The above factors and opinions are analyzed separately for the executives staff of general high schools and vocational high schools and a comparative analysis is attempted, so as to locate similarities and differences in the way of management. From the results of the research it has come out as a conclusion that while in majority of aspects of organization, coordination, human resources management, technical infrastructure, there were similar responses, however, there were differences in topics such as participation of parents and guardians’ association, early school leaving and discipline.
Αριθμός σελίδων
229Τίτλος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών
Διοίκηση Εκπαιδευτικών ΜονάδωνΓλώσσα
ΕλληνικάΣυλλογή
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: