Συμβολή στην αποτίμηση της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στην ελληνική υποχρεωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Contribution to the assessment of english language teaching in greek compulsory secondary education
Keywords
Διδασκαλία αγγλικής γλώσσας ; Αποτίμηση διδασκαλίας αγγλικής γλώσσας ; Σχολικά εγχειρίδια ; Μεθοδολογία εκπαίδευσης ; 2ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου ; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ; Αξιολόγηση ξένης γλώσσας ; Προγράμματα σπουδών ; Ερωτηματολόγιο ; Ποσοτική έρευνα ; Στατιστικό πακέτο SPSSAbstract
Με την παρούσα εργασία γίνεται μια αποτίμηση της διδασκαλίας των αγγλικών και των χρησιμοποιούμενων λειτουργικών εργαλείων της στην υποχρεωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή των σχολικών εγχειρίδιων, του αναλυτικού προγράμματος και των στόχων του, η μεθοδολογία της διδασκαλίας και οι παιδαγωγικές προσεγγίσεις που ακολουθούνται. Καταγράφονται τα προβλήματα που προκύπτουν και πως αυτά γίνονται αντιληπτά από τους άμεσα ενδιαφερόμενους, δηλαδή τους ίδιους τους μαθητές. Για το σκοπό πραγματοποιήθηκε σχετική έρευνα που περιελάμβανε τους μαθητές και των τριών τάξεων του 2ου Γυμνασίου Αμαρουσίου. Η συλλογή των στοιχείων έγινε βάσει ανωνύμων ερωτηματολογίων. Η ποσοτική ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το λογισμικό SPSS.
Abstract
This paper attempts to evaluate the teaching of English and the used functional tools in compulsory secondary education, which in our case are textbooks, the curriculum and the objectives set, the methodology of teaching and pedagogical approaches in teaching. Problems encountered and how they are perceived by those directly concerned, the students themselves, are recorded. For this purpose, a survey that included students of all three classes of 2nd senior high school of Amaroussion was conducted. The data collection was based on anonymous questionnaires. The quantitative data analysis was performed with SPSS software.