Διαχείριση γνώσης και καινοτομίας
Knowledge management and innovation
Πτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Βασιλειάδης, Βασίλειος-Ερμής
Ημερομηνία
2016-07Επιβλέπων
Πατσίκας, ΣτυλιανόςΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Επιχειρήσεων ; TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση ΠροσωπικούΛέξεις κλειδιά
Διαχείριση γνώσης ; Διάχυση γνώσης ; Ενδυνάμωση προσωπικού ; Ανάπτυξη προσωπικού ; ΚαινοτομίαΠερίληψη
Ο σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να μελετηθούν η έννοια και οι πρακτικές της γνώσης σε σχέση με άλλες έννοιες όπως η ενδυνάμωση σε θεωρητικό επίπεδο αποσκοπώντας στο να βρεθούν νέοι τρόποι ανάπτυξης της γνώσης στις τάξεις του ανθρώπινου δυναμικού. Προκειμένου να υπάρξει επίτευξη του σκοπού θα πρέπει να θέσει ο ερευνητής ορισμένους επιμέρους στόχους, οι οποίοι σχετίζονται άμεσα με τον σκοπό και στην ουσία θα μας οδηγήσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Πιο συγκεκριμένα:
Να μελετηθούν εις βάθος οι θεωρητικές έννοιες και τα μοντέλα. Να ερευνηθεί η ύπαρξη ή όχι των παραγόντων που επηρεάζουν. Να εντοπιστεί ο βαθμός ανάπτυξης της γνώσης του ανθρώπινου δυναμικού. Η ραγδαία εξέλιξη της γνώσης είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για την ορθή λειτουργία της επιχείρησης καθώς και την επιπλέον ανάπτυξή της. Στην σημερινή εποχή η τεχνολογία αναπτύσσεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς, σχεδόν δεν προλαβαίνουμε να μάθουμε κάτι, και κάτι νέο, πιο εξελιγμένο έχει βγει στην αγορά και μας οδηγεί στη νέα γνώση. Οι παράγοντες της τεχνολογίας και του διαρκούς ανταγωνισμού μας οδηγούν στη συνεχή μάθηση, την εκπαίδευση και τη γνώση. Για να είμαστε καλοί και σωστοί στην εργασία μας πρέπει να είμαστε ενημερωμένοι για τις αλλαγές που πραγματοποιούνται γύρω μας, να επιδιώκουμε και να αναζητούμε είτε από μόνοι μας είτε με τη βοήθεια του προϊσταμένου μας τη συνεχή βελτίωση μας για την καλύτερη εξέλιξή μας και πορεία μας στο μέλλον. Βέβαια βασικός παράγοντας για τη διάχυση της γνώσης αποτελεί και η ίδια η επιχείρηση στην οποία εργαζόμαστε. Η γνώση θα πρέπει να είναι δομημένη και καταχωρημένη σε συστήματα, portal και intranet, ενώ θα πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα για γνώση σε όλους τους υπαλλήλους και όχι μόνο σε ανώτερα στελέχη και managers. Στο εργασιακό περιβάλλον θα πρέπει να δίνεται χρόνος στους υπαλλήλους για να μελετήσουν και να μάθουν τα νέα δεδομένα που θα τους φανούν χρήσιμα στην εργασία τους, θα πρέπει να τους δίνονται παραδείγματα για αξιολόγηση και μάθηση και τέλος θα πρέπει να δίνονται σαφείς πληροφορίες για την καλύτερη επίτευξη του στόχου, δηλαδή τη μέγιστη αποδοτικότητα του υπαλλήλου και το μέγιστο κέρδος για την επιχείρηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό.