Αγροτουρισμός και γαστρονομία. Μελέτη περίπτωσης "Μηλιά" Χανίων.
Πτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Γιαμαρέλου, Χριστίνα
Κατάκη, Κωνσταντίνα-Αρετή
Ημερομηνία
2016-02Επιβλέπων
Μοίρα, ΠολυξένηΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Τουρισμός::Αγροτικός ΤουρισμόςΛέξεις κλειδιά
Αγροτουρισμός ; Μηλιά Χανίων ; Γαστρονομία ; Γαστρονομικός τουρισμός ; Μεσογειακή διατροφή ; ΤουρισμόςΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιαστεί ο αγροτουρισμός ως εναλλακτική μορφή τουρισμού σε συνδυασμό με τη γαστρονομία και τη μεσογειακή διατροφή. Για τη μελέτη ακολουθήθηκε η εξής προσέγγιση: Τα επτά πρώτα κεφάλαια αποτελούν το θεωρητικό κομμάτι, για τα οποία πληροφορίες αντλήθηκαν από σχετική βιβλιογραφία και από πηγές στο διαδίκτυο. Το ερευνητικό κομμάτι αποτελείται από την μελέτη περίπτωσης του αγροτουριστικού χωριού “Μηλιά” στην Κρήτη.
Στο πρώτο κεφάλαιο αποσαφηνίζεται η έννοια του αγροτουρισμού. Παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά τόσο του αγροτουρίστα όσο και του επιχειρηματία που επενδύει στον αγροτουρισμό, τον τρόπο λειτουργίας μια αγροτουριστικής επιχείρησης, το θεσμικό πλαίσιο που αφορά τον αγροτουρισμό, καθώς και τα οφέλη που προσφέρει. Στο δεύτερο κεφάλαιο εξετάζεται η σχέση του αγροτουρισμού με το περιβάλλον και η επιρροή που έχει στην υγεία του ανθρώπου. Στο τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται η έννοια του αγροτικού προϊόντος, η σημασία του αγροτουρισμού στην εθνική οικονομία και γενικότερα στην οικονομική ανάπτυξη μίας χώρας, καθώς και στο ρόλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι περεταίρω στόχοι της. Το τέταρτο κεφάλαιο επικεντρώνεται στο πως η Ελλάδα διαχειρίζεται τον αγροτουρισμό. Ειδικότερα, στη σχέση που έχουν οι Έλληνες με τον αγροτικό τρόπο ζωής και στο πως επιβιώνει ο αγροτουρισμός μέσα στο χρόνο. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η διαδικασία παραγωγής κάποιων από τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα. Στο έκτο κεφάλαιο αναλύεται η σημασία της μεσογειακής διατροφής ως ο βασικός άξονας για ένα υγιεινό τρόπο ζωής. Το έβδομο κεφάλαιο επικεντρώνεται στη γαστρονομία, στην ορολογία αλλά και στο πως αποτελεί σημαντικό πολιτιστικό στοιχείο κάθε τόπου.
Το όγδοο κεφάλαιο αποτελεί τη μελέτη περίπτωσης για το χωριό Μηλιά. Με αναφορά στο νομό Χανίων, ιστορική αναδρομή, τα αξιοθέατα και τις αξιοσημείωτες προσωπικότητές του, καταλήξαμε στην περιγραφή της επιχείρησης. Ένα σύντομο ιστορικό της, έπειτα ο τομέας στον οποίο δραστηριοποιείται και το κοινό στο οποίο απευθύνεται, οι υπηρεσίες που παρέχει καθώς και η ανάλυση του βαθμού ανταγωνιστικότητάς της. Τέλος, τα συμπεράσματα που αντλήσαμε απ’ αυτή τη μελέτη και οι προτάσεις μας για βελτίωση.
Περίληψη
The main purpose of this paper is to present agrotourism as an alternative form of tourism, in combination with gastronomy and the Mediterranean diet. The following approach was used for the study: The first seven chapters constitute the theoretical part, for which the information were derived from relevant literature and online resources. The part of research consists of the case study of the agricultural village “Milia” in Crete.
The first chapter clarifies the meaning of agrotourism. It presents the characteristics of both the agrotourist and the operator who invests in agrotourism, the way that an agrotourism enterprise operates, the institutional framework that regards agrotourism, as the benefits that offers. The second chapter examines the relation agrotourism has with the environment and the influence towards health. The third chapter refers to the concept of rural product, the meaning of agrotourism in the national economy and the economic development of a country in general, the part of the European Union and its further goals. The fourth chapter focuses on how Greece manages agrotourism. Particularly, the relation that Greek people have with the rural way of living, and the survival of agrotourism in time. The fifth chapter presents the production process of Greek products. The sixth chapter analyses the meaning of the Mediterranean diet as an essential for a healthy way of living. The seventh chapter focuses on gastronomy, the terminology and the importance as a cultural element of each country.
The eighth chapter is the case study for the village Milia. It refers to Chania prefecture, chronology, sights and remarkable individuals, after that we ended up describing the enterprise. A brief background, afterwards the sector in which operates, the public that addresses to, the service that provides and the competitiveness analysis. Finally, our conclusions and suggestions for improvement.
Αριθμός σελίδων
125 σελ.Σχολή
Σχολή Διοίκησης και ΟικονομίαςΑκαδημαϊκό Τμήμα
Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων ΦιλοξενίαςΓλώσσα
ΕλληνικάΟι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: