Το λογιστικό γραφείο και η εφαρμογή της λογιστικής στις τουριστικές επιχειρήσεις
Keywords
Λογιστική ; Τουρισμός ; Τουριστικά γραφεία ; Φορολογία ; ΦΠΑAbstract
Η λογιστική είναι η κατά εύληπτο τρόπο και σε χρηματικές μονάδες τεχνική της καταχώρησης, ταξινόμησης, και συνοπτικής παρουσίασης συναλλαγών και γεγονότων, που είναι κατά ένα μέρος χρηματοοικονομικού χαρακτήρα, καθώς και της επεξήγησης των αποτελεσμάτων από αυτά. Η γνώση της λογιστικής αποτελεί μοναδικό προσόν γι' αυτούς που ασχολούνται με τα οικονομικά δεδομένα των
επιχειρήσεων.
Ο τουρισμός, από την άλλη, αποτελεί μια από τις σημαντικότερες βιομηχανίες στην Ελλάδα και κατέχει ένα σημαντικό ποσοστό του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος. Επίσης, απαρτίζει μία από τις πιο μεγάλες βιομηχανίες στον κόσμο και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ύπαρξη μεγάλου ανταγωνισμού.
Όπως είναι γνωστό, η πιο σημαντική δύναμη για τις επιχειρήσεις είναι το
κέρδος. Για να επιτευχθεί αυτό είναι βασική η τήρηση λογιστικών βιβλίων με τέτοια οργάνωση ώστε να είναι κατανοητά στη διεύθυνση της επιχείρησης. Ο λόγος αυτού είναι ότι θα πρέπει να ελέγχονται οι πωλήσεις και οι δαπάνες, έτσι ώστε το κόστος να είναι χαμηλότερο από τις συνολικές πωλήσεις. Σε αυτό βοηθάνε οι βασικές λογιστικές αρχές.
Πέραν της χρησιμότητας ύπαρξης ενός λογιστή, εξίσου σημαντικό είναι και η χρήση λογιστικών προγραμμάτων, που κάνουν δυνατή την παρακολούθηση των εξόδων και κερδών της επιχείρησης με ακρίβεια και εξοικονομώντας χρόνο.
Σημαντικός παράγοντας κρίνεται ο σωστός συνδυασμός υλικού (hardware) και προγραμμάτων (software). Ένα σωστά οργανωμένο λογιστήριο μπορεί να εξοικονομήσει πολύτιμο χρόνο στον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης, παρέχοντας ακριβή στοιχεία και δεδομένα, όποτε αυτά ζητούνται. Σε ένα τουριστικό γραφείο, ανάλογα με τις υπηρεσίες που αυτό παρέχει, χρήσιμη κρίνεται και η ύπαρξη προγραμμάτων που βοηθούν στην καθημερινή δραστηριότητα του.
Πολύ κρίσιμο πεδίο σε ένα τουριστικό γραφείο είναι αυτό των προμηθειών, μιας και αφορά το πιο μεγάλο μέρος των εσόδων του. Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικός ο έλεγχος των προμηθειών σε σχέση με το συνολικό κέρδος που θα έχουν. Κάθε επιχείρηση οφείλει να είναι ανταγωνιστική στον τομέα της και σωστά οργανωμένη , ώστε να μπορέσει να εξασφαλίσει το μέλλον και την βιωσιμότητά της.
Abstract
Accounting is the technique of recording, classifying, summarizing, in a comprehensible way and in monetary units, transactions and events, which are partly of a financial nature, as well as explaining their results. Possessing the knowledge of accounting is a nnique qualification for those working with the financial data of enterprises.
Tourism οη the other hand is one of the most important industries in Greece and possesses a significant percentage of the gross nationa1 product. It is also one of the biggest industries ίη the world and results in the creation of strong competition.
It is commonly known that the most important factor for businesses is profit.
Bookkeeping with a setup that is understandable to the administration of the enterprise is considered essential so that the desirable profit is achieved. The reason for this is that it needs to check the sales and costs, so that the cost is lower than the
total sales. At this point the basic accounting principles take part.
Besides the need of an accountant, equally important is the use of accounting software that makes possible to track the costs and profits of the business with accuracy and by saving time.
An important factor ίs the right combination of hardware and software. Α properly organized accounting department can save valuable time in the operation of the enterprise, providing accurate information and data when needed. Α tourist office, according to the services it provides, must also possess software that assists in its everyday activities.
Α very critical field in a tourist office is that of commissions, s.ince it regards the biggest part of their revenue. Therefore, it is important to easily contl'Ol commissions related to the total profit gained. Every business needs to be competitive in its sector and well organized, in order to ensure future viability.
Number of pages
70 σελ.Faculty
Σχολή Διοίκησης και ΟικονομίαςAcademic Department
Τμήμα Τουριστικών ΕπιχειρήσεωνLanguage
GreekCollections
The following license files are associated with this item: