dc.contributor.advisor | Νικολάου, Γρηγόριος | |
dc.contributor.author | Βουρδέρης, Αντώνης | |
dc.contributor.author | Ιωάννου, Ιωάννης | |
dc.date.accessioned | 2014-04-28T07:36:49Z | |
dc.date.available | 2014-04-28T07:36:49Z | |
dc.date.issued | 2013-09 | |
dc.identifier.uri | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1156 | |
dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια και κυρίως από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 και μετά παρατηρείται παγκοσμίως μια μεγάλη αύξηση τόσο των οδηγών ποδηλάτων όσο και των ατυχημάτων στα οποία αυτά εμπλέκονται. Κατά συνέπεια είναι πολύ σημαντικό να σχεδιαστούν μέτρα, τα οποία θα προστατεύουν τους οδηγούς των ποδηλάτων, από πιθανά ατυχήματα και θα μειώνουν τις επιπτώσεις των ατυχημάτων στους αναβάτες. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να προσδιοριστεί ένα πρόσθετο πλεονέκτημα το οποίο θα βοηθά τον αναβάτη ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του. Ο προσδιορισμός του πλεονεκτήματος τροφοδοτεί τα ευφυή συστήματα με τα απαραίτητα δεδομένα ώστε να ρυθμίζουν τις μηχανικές παραμέτρους του ποδηλάτου και να προστατεύουν τον αναβάτη από πιθανό ατύχημα. Η παρούσα πτυχιακή εστιάζει στον εντοπισμό των μεταβλητών που υποδεικνύουν την ομαλή αλλαγή των ταχυτήτων στο ποδήλατο.
Ο εντοπισμός των μεταβλητών γίνεται αναλύοντας δεδομένα που προέρχονται από πείραμα φυσικής οδήγησης. Σκοπός της ανάλυσης αυτής είναι να ανιχνευθούν διαφοροποιήσεις στο προφίλ του οδηγού ανάλογα με το αν κινείται με εντατική ή ομαλή οδήγηση και ανάλογα της χρονικής στιγμής που πραγματοποιείται η διαδρομή.
Με την ανάλυση των κύριων συνιστωσών επιτυγχάνεται συμπύκνωση της πληροφορίας που παρέχουν οι μεταβλητές και στη συνέχεια με τον μικροελεγκτή Atmega έχει εντοπισθεί το όριο των ταχυτήτων. Γνωρίζοντας το όριο των ταχυτήτων εύκολα προσδιορίζεται η ομαλή αλλαγή τους. Στη συνέχεια μελετάται η ψηφιακή απεικόνιση βασικών πληροφοριών (ταχύτητα, χιλιόμετρα ανά ώρα, προφίλ, στάθμη μπαταρίας) ώστε ο αναβάτης να έχει καλύτερη αντίληψη της οδηγικής συμπεριφοράς. Τέλος ο αναβάτης (μέσο της κάρτας SD) μπορεί να δει πόσα χιλιόμετρα διένυσε σε κάθε πορεία του και επίσης του δίνεται η δυνατότητα αλλαγής των μεταβλητών, ανάλογα με την δυσκολία που επιθυμεί. Τα βασικά κομμάτια της πτυχιακής αυτής είναι:
Περιγραφή της λειτουργίας του ποδηλάτου, ώστε να κατανοήσουμε αρχικά πως γίνεται χειροκίνητα η αλλαγή ταχυτήτων και ποιες είναι οι συνθήκες που χρειάζονται.
Ανάλυση των μηχανικών εξαρτημάτων του ποδηλάτου και επεξήγηση του τρόπου λειτουργίας τους.
Λεπτομερής ανάλυση των πρόσθετων εξαρτημάτων που τοποθετήσαμε και επεξήγηση της κατασκευής τους.
Επεξήγηση των κυκλωμάτων που υλοποιήσαμε για την επίτευξη της πτυχιακής μας.
Αναφορά στα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε και στις λύσεις που βρήκαμε για την αντιμετώπισή τους.
Πιθανές βελτιώσεις για την εξέλιξη της υπάρχουσας πτυχιακής.
Λεπτομερής περιγραφή και επεξήγηση του προγραμματισμού που χρησιμοποιήσαμε για την λειτουργία της πτυχιακής. | el |
dc.format.extent | 70 σελ. | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | ΤΕΙ Πειραιά | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | TPSH::Τεχνολογία::Αυτόματος Έλεγχος | el |
dc.title | Αυτόματο σύστημα εναλλαγής ταχυτήτων σε ποδήλατο | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Αυτοματισμού | el |
dc.contributor.faculty | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών | el |
dc.subject.keyword | Αυτόματα συστήματα | el |
dc.subject.keyword | Ποδήλατο | el |
dc.subject.keyword | Ταχύτητες | el |
dc.subject.keyword | Σύστημα αλλαγής ταχυτήτων | el |
dc.subject.keyword | Κυκλώματα | el |
dc.subject.keyword | Μικροελεγκτής Arduino | el |
dc.description.abstracttranslated | In recent years and especially since the mid- 2000s and after, globally a strong increase in bicycle accidents in which they are involved. Consequently, it is crucial to design measures that will protect their drivers from possible accidents and reduce their impact on riders. For this purpose should be determined an additional advantage which will help the rider to not distracted. Determining the advantage powering intelligent systems with the necessary data to regulate the mechanical parameters of the bike and protect the rider from possible accident. This project focuses on identifying the variables that indicate the smooth gear change on the bike.
Identifying the variables is analyzing data from physics experiment driving. The purpose of the analysis is to detect variations in the profile of the driver depending on whether moving or intensive smooth ride and depending the time made the trip.
With the analysis of the main components is achieved condensation of information provided variables and with the microcontroller Atmega we have identified the limits of the gears. Knowing the limits of the gears, it’s easy to determine smooth changes. Then we examine the basic information of the digital display (speed, miles per hour, profiles, battery level) so that the rider can have a better idea of driving behavior. Finally the rider (with the SD card) can see how many kilometers have gone through each path and also gives the possibility of changing the variables, depending on the difficulty he wishes.
The main parts of this dissertation are:
Functional description of the bike in order to understand how initially done manually gear changes and what are the conditions they need.
Analysis of the mechanical parts of the bike and an explanation of how they work.
Detailed analysis of the accessories we put and an explanation of their construction.
Explanation of circuits implemented to achieve our graduation.
Report to the problems faced and the solutions found to deal with them.
Possible improvements for the evolution of existing dissertation.
Detailed description and explanation of programming that we used for the operation of the graduation. | el |