Τρόποι φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και φυσικής σύνδεσης αυτών με το δίκτυο
Electric vehicles charging methods and physical connection of them with the network
Θεματική επικεφαλίδα
TPSH::Τεχνολογία::Ηλεκτρολογία::Ηλεκτρικές ΜηχανέςΛέξεις κλειδιά
Ηλεκτρικά οχήματα ; Φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων ; Σύνδεση με το δίκτυο ; Συσσωρευτές ; Διαδικασία ανεφοδιασμού ; Είδη φόρτισης ; Φόρτιση με επαφή ; Φόρτιση με επαγωγή ; Διεθνή πρότυπα ; Τεχνολογίες φόρτισης ; Σταθμοί φόρτισηςΠερίληψη
H τάση για τον εξηλεκτρισμό του τομέα των μεταφορών γίνεται ολοένα και
πιο έντονη τα τελευταία χρόνια. Ο περιορισμός της εξάρτησης του τομέα μεταφορών
από τις ευμετάβλητες τιμές του πετρελαίου καθώς και η έντονη ανησυχία για τους
εκπεμπόμενους ρύπους είναι δύο από τους σημαντικότερους παράγοντες της
ευρύτερης αποδοχής της ιδέας του εξηλεκτρισμού των μεταφορών.
Η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων όμως στην αγορά δεν είναι κάτι το
εύκολο ούτε απλό. Παρότι το ηλεκτρικό όχημα δεν είναι κάποιο τεχνολογικό
δημιούργημα των τελευταίων ετών η ελάχιστη εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων σε
σχέση με τα οχήματα που χρησιμοποιούν μηχανές εσωτερικής καύσης είναι
ανασταλτικός παράγοντας ώστε να γίνει ένα αποδεκτό μέσο μεταφοράς. Το γεγονός
ότι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πλέον στρέψει σοβαρά την προσοχή τους
στην εξέλιξη είτε καθαρά ηλεκτρικών είτε υβριδικών οχημάτων, κ πολλές από αυτές
έχουν πλέον στην γκάμα των μοντέλων παραγωγής τους ένα τουλάχιστον τέτοιο
μοντέλο, δείχνει ότι το ηλεκτρικό όχημα έχει μέλλον στον τομέα των μεταφορών.
Στη παρούσα πτυχιακή εργασία μελετάται μια από τις σημαντικότερες
παραμέτρους ,αν όχι η σημαντικότερη, όσο αναφορά τα ηλεκτρικά οχήματα που είναι
η φόρτιση τους. Μελετούνται τόσο οι τρόποι φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων
αλλά και οι μέθοδοι σύνδεσης των οχημάτων αυτών με το δίκτυο, κάτι που στα
ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ σημαντικό.
Στο Κεφάλαιο 1ο της παρούσας πτυχιακής εργασίας αρχικά αναφέρονται οι
κυριότερες χρονικά στιγμές της ηλεκτροκίνησης. Γίνεται αναφορά στους τύπους των
ηλεκτρικών οχημάτων και στην κατηγοριοποίηση αυτών. Ενώ επιγραμματικά
βλέπουμε και τα σχέδια που γίνονται για την αξιοποίηση των ηλεκτρικών οχημάτων
ανα τον κόσμο.
Το Κεφάλαιο 2ο αναφέρεται στις συστοιχίες συσσωρευτών των ηλεκτρικών
οχημάτων. Ίσως το βασικότερο κομμάτι του ηλεκτρικού οχήματος. Μελετούνται οι
τύποι των συσσωρευτών και συγκρίνονται μεταξύ τους. Επιγραμματικά
παρουσιάζεται κ ο ηλεκτροκινητήρας.
Στο Κεφάλαιο 3ο αρχικά εξηγούμε τα μέρη του ηλεκτρικού οχήματος που
συνδέονται με την διαδικασία του ανεφοδιασμού τους και στην συνέχεια αναλύουμε
τα τρία είδη φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος (αργή, ημιταχεία, ταχεία).
Στο Κεφάλαιο 4ο αρχικά αναλύονται οι δυο μέθοδοι που μπορεί να
ακολουθήσει η διαδικασία φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος.(φόρτιση με επαφή,
φόρτιση με επαγωγή).Στην συνέχεια αναφερόμαστε στα διεθνή πρότυπα για την
φόρτιση, στους υποδοχείς φόρτιση αλλά και στο νομικό πλαίσιο γύρω από τις
τεχνολογίες φόρτισης.
Τέλος στο Κεφάλαιο 5 αναφερόμαστε στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών
οχημάτων που είναι απαραίτητοι για την μελλοντική επιτυχία πώληση ηλεκτρικών
αυτοκινήτων. Επίσης αναλύουμε την V2G (vehicle to grid) διαδικασία η οποία είναι
η αμφίδρομη ανταλλαγή ενέργειας μεταξύ μπαταρίας-δικτύου.
Περίληψη
Τrend for the electrification of the transport sector is increasingly strong in
recent years. Reduction of dependence of the transport sector from the volatile oil
prices and a strong concern for the emissions of pollutants are two of the most
important factors in the wider acceptance of idea of electrification of transport.
The penetration of electric vehicles on the market but it is not something easy
nor simple. Even electric vehicle is not a technological creation of recent years, little
development of electric vehicles compared with vehicles using internal combustion
engines is a deterrent of them to be an acceptable means of transport. The fact that
major automakers have now turned their attention seriously to the development of
either pure electric or hybrid vehicles, many of them have in production at least one
such model, shows that the electric vehicle has a future transportation.
In this thesis we on one of the most important factors, if not the most
important, the electric vehicles charging..We focus both ways of charging electric
vehicles and other connectivity methods with the network, which in electric vehicles
are very important.
In the first Chapter of this thesis originally listed the key moments of electric
vehicles through time. The types of electric vehicles and the plans about them around
the world are presented.
The second chapter refers to the batteries of electric vehicles. Maybe the most
important part in electric vehicles. Types of batteries are presented and also
compared. Electric motor also briefly presented.
In chapter three we present the parts of an electric vehicle that are associated
with charging. Also we analyze the three levels of charging in a electric vehicle (
slow, semi-fast, fast).
In the fourth Chapter initially analyzed the two methods that can follow
charging an electric vehicle. (Charging by contact, charging by induction). Then refer
to international standards for charging, charging the receptors and the legal
framework surrounding the charging technologies.
Finally in Chapter 5 we refer to electric vehicle charging stations, a very
important factor for the electric vehicles success. Also analyze the V2G (vehicle to
grid) process which is the interactive exchange of energy between battery-network.
Αριθμός σελίδων
87 σελ.Σχολή
Σχολή Τεχνολογικών ΕφαρμογώνΑκαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα ΗλεκτρολογίαςΓλώσσα
ΕλληνικάΟι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: