dc.contributor.advisor | Ψαρομήλιγκος, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Αντωνάτου, Όλγα | |
dc.contributor.author | Λουκίσας, Θεόδωρος | |
dc.date.accessioned | 2021-01-04T12:50:47Z | |
dc.date.available | 2021-01-04T12:50:47Z | |
dc.date.issued | 2020-02 | |
dc.identifier.uri | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5532 | |
dc.description.abstract | Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική καθώς η εξέλιξη των νέων τεχνολογιών επέρχεται με εντυπωσιακό ρυθμό αλλάζοντας την καθημερινότητά μας, το εργασιακό, κοινωνικό και πολιτισμικό μας περιβάλλον. Για το λόγο αυτό είναι σημαντική η αναζήτηση και αξιοποίηση ποιοτικών μμεθόδων αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σεναρίων ως προς τον βαθμό χρήσης της τεχνολογίας. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να αξιολογηθούν επιλεγμένα εκπαιδευτικά σενάρια με βάση το βαθμό χρήσης της τεχνολογίας κάνοντας χρήση των ρoυμπρίκωv αξιολόγησης (rubrics). Με αυτό τον τρόπο, μέσα από τις επιλεγμένες μελέτες περίπτωσης, στόχευε να αναδειχθεί ο τρόπος με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια ρουμπρίκα αξιολόγησης για να επιλέξουν τα καταλληλότερα σενάρια προκειμένου να ενσωματώσει τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη.
Το μοντέλο αξιολόγησης που επιλέχθηκε είναι το ΤΙΜ (Technology Integration Matrix). Με το μοντέλο αυτό αξιολογήσαμε τρία ψηφιακά διδακτικά σενάρια από την πλατφόρμα «Αίσωπος» η οποία περιλαμβάνει ψηφιακά διδακτικά σενάρια τα οποία έχουν αξιολογηθεί από το ΙΕΠ. Φάνηκε πως οι υπό μελέτη περιπτώσεις ψηφιακών σεναρίων κινήθηκαν στον συμβατικό χειρισμό της τεχνολογίας χωρίς να πλησιάσουν τα επίπεδα της διάχυσης και του μετασχηματισμού, ενώ κινήθηκαν σε περισσότερο ικανοποιητικό βαθμό ως προς τη χρήση των διαφόρων τύπων μάθησης τους οποίους ενθάρρυναν τους μαθητές να ανακαλύψουν. Το συμπέρασμα αυτό μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για την αναζήτηση από τους εκπαιδευτικούς της πιο σύνθετης, καινοτόμου, μη συμβατικής χρήσης της τεχνολογίας στα μαθήματά τους, με την αναζήτηση και τη δημιουργία νέων ψηφιακών σεναρίων χρησιμοποιώντας το ΤΙΜ. | el |
dc.format.extent | 115 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση | el |
dc.title | Η αξιοποίηση της τεχνολογίας ως κριτήριο στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων | el |
dc.title.alternative | The exploration of technology as a criterion in the evaluation of educational scenarios | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Σπυριδάκος, Αθανάσιος | |
dc.contributor.committee | Κυτάγιας, Χρήστος | |
dc.contributor.master | Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακά διδακτικά σενάρια | el |
dc.subject.keyword | Πλατφόρμα «Αίσωπος» | el |
dc.subject.keyword | Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων | el |
dc.subject.keyword | Τεχνολογία Πληροφοριών και Επικοινωνίας | el |
dc.subject.keyword | Technology Integration Matrix | el |
dc.subject.keyword | Μοντέλο TIM | el |
dc.subject.keyword | ΤΠΕ | el |
dc.description.abstracttranslated | The integration of technology into the educational process is particularly important as new technologies evolve at a dramatic pace, changing our daily lives, work, social and cultural environment. It is therefore important to seek and utilize qualitative methods of evaluating educational scenarios in terms of the degree to which technology is used. The purpose of the present research was to evaluate selected educational scenarios based on the degree of employment of technology using rubrics. In this way, through the selected case studies, it aimed highlight how teachers can use an evaluation rubric to select the most appropriate scenarios in order to incorporate the use of ICT into the educational practice. The evaluation model selected is the TIM (Technology Integration Matrix). With this model we evaluated three digital teaching scenarios from the "Aesopos" platform which includes digital teaching scenarios that have been evaluated by the Institute of Educational Policy. It appeared that the cases of digital scenarios under study were initiated in the conventional handling of technology without approaching the levels of diffusion and transformation, while moving to a more satisfactory extent in terms of the use of the different types of learning that students were encouraged to discover. This conclusion may motivate teachers to investigate the most complex, innovative, unconventional use of technology in their courses, by searching and creating new digital scenarios using TIM. | el |