Show simple item record

Η αξιοποίηση της τεχνολογίας ως κριτήριο στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων

dc.contributor.advisorΨαρομήλιγκος, Ιωάννης
dc.contributor.authorΑντωνάτου, Όλγα
dc.contributor.authorΛουκίσας, Θεόδωρος
dc.date.accessioned2021-01-04T12:50:47Z
dc.date.available2021-01-04T12:50:47Z
dc.date.issued2020-02
dc.identifier.urihttp://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5532
dc.description.abstractΗ ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική καθώς η εξέλιξη των νέων τεχνολογιών επέρχεται με εντυπωσιακό ρυθμό αλλάζοντας την καθημερινότητά μας, το εργασιακό, κοινωνικό και πολιτισμικό μας περιβάλλον. Για το λόγο αυτό είναι σημαντική η αναζήτηση και αξιοποίηση ποιοτικών μμεθόδων αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σεναρίων ως προς τον βαθμό χρήσης της τεχνολογίας. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να αξιολογηθούν επιλεγμένα εκπαιδευτικά σενάρια με βάση το βαθμό χρήσης της τεχνολογίας κάνοντας χρήση των ρoυμπρίκωv αξιολόγησης (rubrics). Με αυτό τον τρόπο, μέσα από τις επιλεγμένες μελέτες περίπτωσης, στόχευε να αναδειχθεί ο τρόπος με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια ρουμπρίκα αξιολόγησης για να επιλέξουν τα καταλληλότερα σενάρια προκειμένου να ενσωματώσει τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη. Το μοντέλο αξιολόγησης που επιλέχθηκε είναι το ΤΙΜ (Technology Integration Matrix). Με το μοντέλο αυτό αξιολογήσαμε τρία ψηφιακά διδακτικά σενάρια από την πλατφόρμα «Αίσωπος» η οποία περιλαμβάνει ψηφιακά διδακτικά σενάρια τα οποία έχουν αξιολογηθεί από το ΙΕΠ. Φάνηκε πως οι υπό μελέτη περιπτώσεις ψηφιακών σεναρίων κινήθηκαν στον συμβατικό χειρισμό της τεχνολογίας χωρίς να πλησιάσουν τα επίπεδα της διάχυσης και του μετασχηματισμού, ενώ κινήθηκαν σε περισσότερο ικανοποιητικό βαθμό ως προς τη χρήση των διαφόρων τύπων μάθησης τους οποίους ενθάρρυναν τους μαθητές να ανακαλύψουν. Το συμπέρασμα αυτό μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για την αναζήτηση από τους εκπαιδευτικούς της πιο σύνθετης, καινοτόμου, μη συμβατικής χρήσης της τεχνολογίας στα μαθήματά τους, με την αναζήτηση και τη δημιουργία νέων ψηφιακών σεναρίων χρησιμοποιώντας το ΤΙΜ.el
dc.format.extent115el
dc.language.isoelel
dc.publisherΑ.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectTPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευσηel
dc.titleΗ αξιοποίηση της τεχνολογίας ως κριτήριο στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίωνel
dc.title.alternativeThe exploration of technology as a criterion in the evaluation of educational scenariosel
dc.typeΜεταπτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΣπυριδάκος, Αθανάσιος
dc.contributor.committeeΚυτάγιας, Χρήστος
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΨηφιακά διδακτικά σενάριαel
dc.subject.keywordΠλατφόρμα «Αίσωπος»el
dc.subject.keywordΑξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίωνel
dc.subject.keywordΤεχνολογία Πληροφοριών και Επικοινωνίαςel
dc.subject.keywordTechnology Integration Matrixel
dc.subject.keywordΜοντέλο TIMel
dc.subject.keywordΤΠΕel
dc.description.abstracttranslatedThe integration of technology into the educational process is particularly important as new technologies evolve at a dramatic pace, changing our daily lives, work, social and cultural environment. It is therefore important to seek and utilize qualitative methods of evaluating educational scenarios in terms of the degree to which technology is used. The purpose of the present research was to evaluate selected educational scenarios based on the degree of employment of technology using rubrics. In this way, through the selected case studies, it aimed highlight how teachers can use an evaluation rubric to select the most appropriate scenarios in order to incorporate the use of ICT into the educational practice. The evaluation model selected is the TIM (Technology Integration Matrix). With this model we evaluated three digital teaching scenarios from the "Aesopos" platform which includes digital teaching scenarios that have been evaluated by the Institute of Educational Policy. It appeared that the cases of digital scenarios under study were initiated in the conventional handling of technology without approaching the levels of diffusion and transformation, while moving to a more satisfactory extent in terms of the use of the different types of learning that students were encouraged to discover. This conclusion may motivate teachers to investigate the most complex, innovative, unconventional use of technology in their courses, by searching and creating new digital scenarios using TIM.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου, έγιναν στο πλαίσιο του Έργου "Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Προστιθέμενης Αξίας Ψηφιακής Βιβλιοθήκης ΤΕΙ Πειραιά", του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ψηφιακή Σύγκλιση"