dc.contributor.advisor | Γιαννάς, Πρόδρομος | |
dc.contributor.author | Αραμπατζή, Βασιλική | |
dc.contributor.author | Πασπαλιάρη, Μαριγώ | |
dc.date.accessioned | 2021-01-04T12:01:47Z | |
dc.date.available | 2021-01-04T12:01:47Z | |
dc.date.issued | 2020-02 | |
dc.identifier.uri | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5529 | |
dc.description.abstract | Τα ευρωπαϊκά προγράμματα αποτελούν έναν σημαντικό φορέα εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών και καινοτομιών που υλοποιούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση με στόχο την προώθηση της ευρωπαϊκής διάστασης στην εκπαίδευση για την απόκτηση κοινής ευρωπαϊκής ταυτότητας. Σκοπός της έρευνας είναι να αναδειχθεί η συμβολή των προγραμμάτων Erasmus+ στην αλλαγή της εκπαιδευτικής πραγματικότητας των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και την αναγκαιότητα της ριζικής αναμόρφωσης του ρόλου του διευθυντή με κεντρικό στόχο την προώθηση της καινοτομίας και της ευρωπαϊκής διάστασης της εκπαίδευσης. Η έρευνα, όπως προκύπτει από τα ερευνητικά ερωτήματα, στοχεύει στην ανάδειξη του ρόλου του διευθυντή, στην καταγραφή των κινήτρων που ωθούν τους εκπαιδευτικούς στην υλοποίηση ενός προγράμματος, στην επιμορφωτική αξία που προσφέρουν τα ΕΠ, στις καινοτόμες πρακτικές που αναδεικνύονται μέσω των ΕΠ και στην διερεύνηση της εικόνας της σχολικής κοινότητας μετά την εφαρμογή ΕΠ. Το δείγμα αποτέλεσαν έντεκα εκπαιδευτικοί και τέσσερις διευθυντές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄Αθηνών, που υλοποιούν ευρωπαϊκά προγράμματα. Η έρευνα ακολούθησε την ποιοτική προσέγγιση και τη μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη προσωπική συνέντευξη και το περιεχόμενό της αποτελείται από τέσσερις άξονες οι οποίοι διερευνούν τα ερευνητικά ερωτήματα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο ρόλος του διευθυντή είναι θεμελιώδης για την εδραίωση των ΕΠ και ο ίδιος αποτελεί κίνητρο για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών. Όλοι τονίζουν την υψηλή επιμορφωτική αξία των προγραμμάτων και την ώθηση που προσφέρουν στον εκσυγχρονισμό της σχολικής μονάδας μέσω των καινοτόμων δράσεων που υλοποιούνται. Οι μαθητές ωφελούνται τα μέγιστα από τη συμμετοχή τους, αλλά φαίνεται ότι η βιωσιμότητα των στόχων των προγραμμάτων εξαρτάται κάθε φορά από το έμψυχο δυναμικό της σχολικής μονάδας. Στα βασικότερα εμπόδια καταγράφηκαν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που απαιτούνται για τα ΕΠ, το απαιτητικό αναλυτικό πρόγραμμα και η έλλειψη γραφείων συντονισμού των ΕΠ στις κατά τόπους διευθύνσεις. | el |
dc.format.extent | 213 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση | el |
dc.title | Τα προγράμματα ERASMUS+ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως φορέας καινοτομίας και διάδοσης της ευρωπαϊκής διάστασης της εκπαίδευσης. Ο ρόλος του διευθυντή στον σχεδιασμό και την υλοποίηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων | el |
dc.title.alternative | ERASMUS + Programs in primary schools promoting inovation and european dimension in education. The role of the school principal in designing and implementing european programs | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Πιερράκος, Γεώργιος | |
dc.contributor.committee | Σπυριδάκος, Αθανάσιος | |
dc.contributor.master | Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Ευρωπαϊκά προγράμματα | el |
dc.subject.keyword | Διευθυντής σχολικής μονάδας | el |
dc.subject.keyword | Επιμόρφωση | el |
dc.subject.keyword | Καινοτομία | el |
dc.subject.keyword | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Erasmus | el |
dc.subject.keyword | Ευρωπαϊκή διάσταση | el |
dc.description.abstracttranslated | European programs are an important body of educational initiatives and innovations implemented by the European Union with the aim of promoting the European dimension in education to gain a common European identity. The purpose of the research is to highlight the contribution of Erasmus + programs to changing the educational reality of primary school units, as well as the need to radically redefine the role of headmaster with the central aim of promoting innovation and the European dimension of education. The research, as the research questions suggest, aims to highlight the role of the school principal, to identify the incentives that teachers bring to the implementation of a program, the educational value offered by the EP, the innovative practices that emerge through the EP, and the exploration of the image of the school community after the implementation of the EP. The sample consisted of eleven teachers and four school principals of Primary Education of Athens, implementing European programs. The research followed the qualitative approach and the method of content analysis. The semi-structured personal interview was used as a research tool and its content consists of four axes which investigate the research questions. The results have shown that the role of the school principal is fundamental to the establishment of the EP and is itself an incentive for teacher participation. They all emphasize the high educational value of the programs and the impetus they offer to modernize the school through innovative actions being implemented. Students benefit most from their participation, but it seems that the sustainability of the goals of the programs depends on the lifelong potential of the school unit. The main obstacles identified were the bureaucratic procedures required for the EP, the demanding curriculum and the lack of EP coordination offices in the local directorates. | el |