dc.contributor.advisor | Πιερράκος, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Καλαντζή, Ευφροσύνη | |
dc.contributor.author | Ανέργας, Παναγιώτης | |
dc.date.accessioned | 2021-01-04T11:10:41Z | |
dc.date.available | 2021-01-04T11:10:41Z | |
dc.date.issued | 2020-02 | |
dc.identifier.uri | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5526 | |
dc.description.abstract | Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναγνωρίζοντας ότι η επένδυση στην εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη δια βίου μάθηση, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης, προωθεί μεταρρυθμίσεις για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης(ΕΕΚ). Κύρια προτεραιότητα αποτελεί η βελτίωση της πρόσβασης σε ποιοτική εκπαίδευση και κατάρτιση, σε όλη τη διάρκεια του εκπαιδευτικού και επαγγελματικού βίου των ατόμων, για την εξασφάλιση της κοινωνικής συνοχής και την αύξηση της απασχόλησης.Στόχος της παρούσας μελέτης είναι η διαχρονική αποτύπωση και παρουσίαση των πρωτοβουλιών και των δράσεων που έχει αναλάβει η Ευρωπαϊκή Ένωση από την ίδρυση της έως σήμερα, για την ανάπτυξη και διαμόρφωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, ώστε να εξασφαλιστεί η επιτυχής σύνδεσή της με την αγορά εργασίας και τη μείωση της ανεργίας, καθώς και τις μεταρρυθμίσεις που προωθεί η Ελλάδα για την ενίσχυση της ελκυστικότητας της ΕΕΚ από την ελληνική κοινωνία. Από τη μελέτη προέκυψε ότι η ανάπτυξη των εγκάρσιων και των επαγγελματικών δεξιοτήτων, η προώθηση της μαθητείας, η ενεργός συμμετοχή στην διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών της ΕΕΚ των επιχειρήσεων, των επιμελητηρίων και των κοινωνικών εταίρων,η ανάπτυξη κοινών ευρωπαϊκών μηχανισμών αξιολόγησης, πιστοποίησης και διασφάλισης της ποιότητας και η ενίσχυση της συμμετοχής στα ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας, αποσκοπούν στην αποτελεσματική σύνδεση της ΕΕΚ με τις τρέχουσες και μελλοντικές ανάγκες της αγοράς εργασίας και στην ενίσχυση της απασχόλησης. Η Ελλάδα με το εθνικό στρατηγικό πλαίσιο για την Αναβάθμιση της ΕΕΚ και της Μαθητείας, με το πρόγραμμα Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ, με την θέσπιση του μηχανισμού διάγνωσης αναγκών της αγοράς εργασίας , με την υλοποίηση προγραμμάτων δια βίου μάθησης, έχει αναγνωρίσει την αξία της αρχικής και συνεχιζόμενης ΕΕΚ για την ανάπτυξη της κοινωνίας και της ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας. | el |
dc.format.extent | 136 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση | el |
dc.title | Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης - Σύνδεση με την αγορά εργασίας και την απασχόληση | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Σπυριδάκος, Αθανάσιος | |
dc.contributor.committee | Ψαρομήλιγκος, Ιωάννης | |
dc.contributor.master | Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Επαγγελματική εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Δια βίου μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Αγορά εργασίας | el |
dc.subject.keyword | Απασχόληση | el |
dc.subject.keyword | Δεξιότητες | el |
dc.subject.keyword | Ευρωπαϊκή Ένωση | el |
dc.subject.keyword | Vocational education | el |
dc.description.abstracttranslated | The European Union recognizing that investment in education, training and lifelong learning is a prerequisite for achieving sustainable economic growth, is promoting reforms to upgrade and modernize vocational education and training (VET). The main priority is to improve access to quality education and training throughout the educational and professional life of individuals, to ensure social cohesion and increase employment. The purpose of this study is to map and present the initiatives and actions taken by the European Union since its establishment to date, to develop and shape vocational education and training in order to ensure its successful connection to the labor market and the reduction of unemployment, as well as the reforms that Greece is promoting to enhance VET's attractiveness to Greek society. The study showed that the development of transversal and professional skills, thepromotion of apprenticeships, the active involvement of businesses, chambers and social partners in the formulation of VET programs, the development of common European mechanisms for evaluation, certification and quality assurance and enhancing participation in European mobility programs aim at effectively linking VET with current and future labor market needs and strengthening employment.
Greece with the National Strategic Framework for VET and Apprenticeship Upgrading, through the program A New Start in EPAL, through the introduction of the labor market needs diagnosis mechanism, through the implementation of lifelong learning programs has recognized the value of the initial and continuing VET, for society development and the competitiveness of the Greek economy. | el |