dc.contributor.advisor | Μουστρής, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.advisor | Σπυρόπουλος, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Ζούνης, Νικόλαος | |
dc.date.accessioned | 2020-11-26T12:54:57Z | |
dc.date.available | 2020-11-26T12:54:57Z | |
dc.date.issued | 2020-10-29 | |
dc.identifier.uri | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5500 | |
dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια η ανθρωπότητα απασχολείται με διάφορα ζητήματα που αφορούν το περιβάλλον. Ένα από τα σημαντικότερα περιβαλλοντικά προβλήματα είναι η ατμοσφαιρική ρύπανση. Παράλληλα, πληθώρα μελετών συσχετίζει την ατμοσφαιρική ρύπανση με σοβαρά προβλήματα υγείας όπως καρδιαγγειακές νόσους και λοιμώξεις του αναπνευστικού. Ειδικότερα, εντός των αστικών κέντρων το πρόβλημα είναι οξυμένο, καθώς η ανθρώπινη δραστηριότητα είναι εντονότερη. Την ίδια στιγμή, στις πόλεις κατοικεί το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Σύμφωνα με τα παραπάνω, προκύπτει η ανάγκη για καταγραφή και παρακολούθηση της ποιότητας του αέρα έτσι ώστε να εφαρμοσθούν στρατηγικές μετριασμού του προβλήματος. Δυστυχώς, στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στην Αθήνα, οι σταθεροί σταθμοί παρακολούθησης της αέριας ρύπανσης αδυνατούν να δώσουν τις απαραίτητες πληροφορίες στους ανθρώπους που εκτίθενται σε υψηλές συγκεντρώσεις καθημερινά. Συνεπώς, δημιουργείται η ανάγκη για απόκτηση περισσότερων δεδομένων που αφορούν την ατμοσφαιρική ρύπανση στις περιοχές όπου εκτίθενται οι άνθρωποι. Για να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο χρειαζόμαστε συσκευές ανίχνευσης ρύπων χαμηλού κόστους διότι το ποσό για κατασκευή σταθερών σταθμών με καταγραφικά είναι απαγορευτικό. Επιπλέον, με τις συσκευές αυτές είμαστε σε θέση να αποτυπώσουμε την υφιστάμενη κατάσταση με περισσότερη λεπτομέρεια. Στη δική μας έρευνα ο στόχος ήταν να καταγραφούν οι τιμές των ρύπων: PM10, PM2.5, PM1, CO, NO2, SO2 και O3, στα σημεία όπου χαρακτηρίζονται από έντονη τουριστική, εμπορική και πολιτισμική δραστηριότητα. Τα σημεία που επιλέχθηκαν, σχημάτιζαν μια ρούτα γύρω από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Επίσης, η διάρκεια των μετρήσεων ήταν δέκα τυχαίες ημέρες, τις οποίες χωρίσαμε σε τρεις χρονικές ζώνες. Η πρώτη χρονική ζώνη ήταν το πρωί όπου παρατηρείται υψηλή πυκνότητα
κυκλοφορίας οχημάτων. Η δεύτερη ζώνη ήταν το μεσημέρι όπου συνήθως αυξάνεται το πλήθος των
πεζών που βρίσκεται στο κέντρο. Η τρίτη ζώνη ήταν το βράδυ όπου εμφανίζεται η ρύπανση από τις
απογευματινές ώρες αιχμής της κυκλοφορίας. Πριν απ’ όλα αυτά, προηγήθηκαν δοκιμές που έλαβαν χώρα στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών αλλά και στο εργαστήριο ΗΜΕ & ΠΡΟΠΕ του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με σκοπό τη διακρίβωση αυτών των συσκευών. Επιπροσθέτως, πραγματοποιήθηκε ολοήμερη δοκιμή στην οδό Ερμού με καταγραφικά υψηλού κόστους τα οποία ήταν εγκατεστημένα στο ηλεκτροκίνητο βαν του εργαστηρίου ΗΜΕ & ΠΡΟΠΕ. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις παραπάνω δοκιμές, μας
επέτρεψαν να χρησιμοποιήσουμε το ένα φορητό όργανο (Ε46) για την μέτρηση αιωρούμενων
σωματιδίων(PM) και μονοξειδίου του άνθρακα (CO). Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε επεξεργασία δεδομένων και κατασκευή διαγραμμάτων με τη βοήθεια του προγράμματος Excel. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν για την περιοχή ενδιαφέροντος παρουσιάζονται κατά βάση με διαγράμματα αλλά και με το δείκτη ατμοσφαιρικής ρύπανσης DAQΙ. Το συμπεράσματα που εξάγονται, αφορούν τόσο τους μετρούμενους ρύπους όσο και τα σημεία ενδιαφέροντος. Πιο συγκεκριμένα,τα αιωρούμενα σωματίδια παρουσιάζουν υψηλές συγκεντρώσεις τις πρωινές, αλλά και τις βραδινές ώρες. Ακόμη, το μονοξείδιο του άνθρακα, εμφανίζει υψηλές συγκεντρώσεις κοντά σε περιοχές που χαρακτηρίζονται από συχνή στάθμευση οχημάτων, όπως σταθμοί λεωφορείων. Όσον αφορά τα σημεία μέτρησης, παρατηρούμε ότι το Θησείο και η Πύλη Αδριανού έχουν το μεγαλύτερο πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης κυρίως μέχρι της απογευματινές ώρες. Από την άλλη, η Ακρόπολη και το Σύνταγμα εμφανίζουν τις χαμηλότερες τιμές συγκεντρώσεων CO και PM. Σε επόμενη έρευνα, απαιτείται η συλλογή περισσότερων δεδομένων έτσι ώστε να δοθεί μια αναλυτικότερη εικόνα για την υφιστάμενη κατάσταση. | el |
dc.format.extent | 128 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | TPSH::Περιβάλλον::Ρύπανση | el |
dc.title | Μετρήσεις ποιότητας ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος και βιοκλιματικών συνθηκών στο κέντρο της Αθήνας | el |
dc.title.alternative | Environmental quality and bio-climate conditions measurements in the center of Athens city | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Μουστρής, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.committee | Ντούρου, Κλεοπάτρα | |
dc.contributor.committee | Νίκας, Κωνσταντίνος - Στέφανος | |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε. | el |
dc.contributor.faculty | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών | el |
dc.subject.keyword | Ατμοσφαιρική ρύπανση | el |
dc.subject.keyword | Αισθητήρες | el |
dc.subject.keyword | Χαμηλού κόστους αισθητήρες | el |
dc.subject.keyword | Μετρήσεις αερίων ρύπων | el |
dc.description.abstracttranslated | In recent years, humanity has been concerned with environmental issues. One of the more serious
ones is air pollution. A plethora of studies has linked it with health issues such as cardiovascular
diseases and infections of the lungs. Highly populated areas are especially exposed to such diseases
due to the increased activity of people. For that reason, the need for frequent examination of the air
quality is apparent. Unfortunately, in Greece and specifically in Athens, stations that examine the air
are unable to give the necessary information to people who are exposed to highly polluted areas.
Therefore, the need for more data is indispensable. In order for something like that to become reality,
we need low cost and low maintenance machines that measure the air pollution accurately.
Furthermore, with such machines we will be able to get a more detailed look into the situation.
The goal of our research was to collect data from pollutants: PM 10, PM 2.5, PM1, CO, NO2, SO2, O3, in
highly populated areas. The chosen location is a route around the historical center of Athens. The time
of the measurements was ten random days which we separated into three different time zones. The
first one is morning hours, in which we noticed very high vehicle activity. The second one is around
mid-day, were the amount of people compared to vehicles increase around said area. The third and
last time zone is nighttime were the pollution levels increase due to the traffic during the first two
time zones.
Before all that, we conducted tests at the National Observatory of Athens and the SEA laboratory to
measure the accuracy of our equipment. The tests continued throughout the day on Ermou street,
using the high-end machinery and the battery power van provided to us by the SEA laboratory. The
results of the tests allowed us to use the E46 (portable machine), which is used for measuring the
floating particles (PM) and the cardon monoxide (CO) levels in the air.
Once we collected the measurements, we processed them and made graphs using Microsoft Excel and
DAQ (air pollution indicator). The results showed us that, the floating particle levels peak during the
morning as well as the night hours. In the same token, the carbon monoxide levels seem to reach their
potential near areas characterized by the high vehicle activity such as bus stations.
Regarding the spots of measurements, Thisseio and Hadrian’s Arch have the biggest problems with air
pollution until the evening. On the other hand, Acropolis and Syntagma seem to have the lowest levels
of CO and PM. In future research, the collection of more data is necessary. Additional data would lead
us to precise results and a clearer picture of the current situation. | el |