Διερεύνηση βαθμού ευαισθητοποίησης εκπαιδευτικών & γονέων μαθητών της Α/θμιας εκπαίδευσης σε θέματα υποβάθμισης του περιβάλλοντος: η περίπτωση της απόρριψης αντιβιοτικών και φαρμακευτικών σκευασμάτων στο αποχετευτικό δίκτυο και στους κάδους απορριμμάτων και η πιθανή κατάληξή τους σε υδάτινους αποδέκτες
Study on the awareness and responsiveness level of teachers and parents of primary school students on issues of environmental degradation: the case of antibiotics' and pharmaceuticals' of disposal into the wastewater network and garbage bins and their possible deposition into aquatic recipients
Μεταπτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Σταθακοπούλου, Παρασκευή
Ημερομηνία
2020-07-07Επιβλέπων
Αλεξάκης, ΔημήτριοςΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Περιβάλλον::Προστασία του Περιβάλλοντος ; TPSH::Περιβάλλον::ΡύπανσηΛέξεις κλειδιά
Απόρριψη αντιβιοτικών ; Απόρριψη φαρμακευτικών ουσιών ; Υδρολογικός κύκλος ; Περιβαλλοντικές επιπτώσεις ; Αποχετευτικό δίκτυο ; Στατιστική έρευνα ; Θαλάσσιο περιβάλλον ; Υδάτινο περιβάλλον ; Νομικό πλαίσιο ; Περιβαλλοντική εκπαίδευση ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευσηΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία φιλοδοξεί να διερευνήσει τις πρακτικές σχετικά με το ζήτημα της απόρριψης αντιβιοτικών και φαρμακευτικών σκευασμάτων στους κάδους απορριμμάτων και στο αποχετευτικό δίκτυο. Στο πλαίσιο αυτό αναλύονται οι βασικοί κίνδυνοι για το περιβάλλον και την ανθρώπινη ζωή. Ειδική αναφορά γίνεται στο βασικό εθνικό και ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο, ενώ προτείνονται πρακτικές λύσεις ώστε το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, μέσω των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Εκπαίδευσης για την Αειφορία, να συνδράμει την αντιμετώπιση του προβλήματος. Τα ερωτηματολόγια σε εκπαιδευτικούς και γονείς μαθητών σε συνδυασμό προς την κατάλληλη στατιστική επεξεργασία επί τη βάσει της μεθοδολογίας που εφαρμόστηκε στην παρούσα εργασία, είναι χρήσιμα για την εξαγωγή των
τελικών συμπερασμάτων.
Περίληψη
The present study provides a framework for aspects dealing with the disposal of antibiotics and pharmaceutical substances into the garbage bins and the wastewater network. In this context, the main risks to the environment and human life are discussed. Special reference is made to the national and European core legal framework and practical solutions are proposed so that the
country’s educational system, by means of Environmental Education and Sustainability Educational programs, helps to address the problem. Questionnaires to teachers and parents, along with statistical analysis based on the herein applied methodology, are crucial for drawing the final conclusions.