Εμφάνιση απλής εγγραφής

Τρόποι διευθέτησης ναυτιλιακών διαφορών

dc.contributor.advisorΚορρές, Αλκιβιάδης
dc.contributor.authorΔημητρακόπουλος, Εμμανουήλ
dc.date.accessioned2020-06-15T07:33:36Z
dc.date.available2020-06-15T07:33:36Z
dc.date.issued2020-05
dc.identifier.urihttp://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5278
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει θέμα τη διευθέτηση ναυτιλιακών διαφορών που προκύπτουν στην ελεύθερη αγορά της εμπορικής ναυτιλίας. Θα παρουσιαστούν κάποιοι εξωδικαστικοί τρόποι επίλυσης ναυτιλιακών ζητημάτων και θα εξετασθεί πως αυτοί συσχετίζονται με την ερμηνεία των ναυλοσυμφώνων τα οποία συντάσσονται σύμφωνα με δικαστικές και διαιτητικές αποφάσεις. Οι εναλλακτικοί αυτοί τρόποι επίλυσης ναυτιλιακών ζητημάτων πρόκειται για ένα σύστημα που τρέχει παράλληλα με το κρατικό (δικαστικό) του οποίου τις εκκρεμότητες έρχεται να τακτοποιήσει. Οι κυριότεροι τρόποι επίλυσης είναι η Διαιτησία και Διαμεσολάβηση καθώς και η Επιδιαιτησία. Αυτοί οι θεσμοί εξυπηρετούν τα συμφέροντα των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων σύμφωνα με τους ρυθμούς του εκάστοτε εμπορικού τομέα. Στη πορεία της εργασίας επεξηγούνται και αναλύονται οι θεσμοί αυτοί και αναφέρονται πρακτικές εφαρμογές τους, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα τους, τρόποι εξέλιξής τους καθώς και οι φορείς υλοποίησης τους. Έπειτα θίγονται ζητήματα ναυτιλίας όπου ο ελληνικός παράγοντας πρωταγωνιστεί παγκοσμίως και γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα αν το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να γίνει κέντρο διαμεσολάβησης καθώς είναι δύσκολο να γίνει κέντρο διαιτησίας λόγω της υπεροχής του Λονδίνου. Μία άλλη προσέγγιση που γίνεται σε αυτή την εργασία είναι η επαλήθευση της έννοιας της μέτρησης της ζημιάς που προκύπτει όταν ένα μέρος παραβιάζει το συμβόλαιο αλλά και των κριτηρίων ανάκτησης της. Παράλληλα, παρουσιάζονται τα ευρήματα δύο πρόσφατων υποθέσεων της CJ Logistics και Fulton σχετικά με τα αίτια που οδηγούν σε περιττά κόστη. Επιπλέον η εργασία εξετάζει τη κατεύθυνση των δικαστικών αποφάσεων σχετικά με τα κριτήρια μέτρησης της ζημιάς μέσω ανάλυσης τριών βασικών περιπτώσεων και τίθεται το ερώτημα αν το μέρος που υπέστη τη ζημιά καλύπτεται από την αποζημίωση η θα επωφελούνταν καλύτερα σε περίπτωση που τηρούταν η συμφωνία. Επεξηγούνται 2 βασικοί όροι των ναυλοσυμφώνων «παράδοση φορτίου» και «ευθύνη για το φορτίο» και παρουσιάζονται περιπτώσεις για τις οποίες προκύπτει το ερώτημα αν συμφέρει η δικαστική οδός ή η διαιτητική επίλυση. Μερικά από τα σημαντικά ερωτήματα που πρόκειται να απαντηθούν είναι (i) κατά πόσο το ναυλοσύμφωνο είναι αρμόδιο μόνο για τη ναύλωση το πλοίου η και για τη μεταφορά (ii) αν η φορτωτική πρέπει να συνδέεται με το ναυλοσύμφωνο και πώς αυτό επηρεάζει τρίτα πρόσωπα, (iii) αν η φορτωτική πρέπει να συνδέεται με τη ρήτρα διαιτησίας του ναυλοσυμφώνου.el
dc.format.extent75el
dc.language.isoelel
dc.publisherΑ.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.el
dc.publisherΠανεπιστήμιο Αιγαίουel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectTPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Μεταφορές::Ναυτιλίαel
dc.titleΤρόποι διευθέτησης ναυτιλιακών διαφορώνel
dc.title.alternativeWays of settling maritime disputesel
dc.typeΜεταπτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΠαπαχρήστος, Δημήτριος
dc.contributor.committeeΠαπουτσιδάκης, Μιχάλης
dc.contributor.masterΝέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορέςel
dc.subject.keywordΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΝαυτιλιακές εταιρείεςel
dc.subject.keywordΝαυλοσύμφωναel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου, έγιναν στο πλαίσιο του Έργου "Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Προστιθέμενης Αξίας Ψηφιακής Βιβλιοθήκης ΤΕΙ Πειραιά", του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ψηφιακή Σύγκλιση"