dc.contributor.advisor | Νικητάκος, Νικήτας | |
dc.contributor.advisor | Παπαχρήστος, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Ξεροτάγαρος, Κωνσταντίνος | |
dc.date.accessioned | 2020-02-25T09:19:13Z | |
dc.date.available | 2020-02-25T09:19:13Z | |
dc.date.issued | 2020-02 | |
dc.identifier.uri | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5209 | |
dc.description.abstract | Διανύουνε μια εποχή, όπου η εξοικονόμηση ενέργειας και η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί κυρίαρχο αντικείμενο της επιστημονικής και όχι μόνο κοινότητας. Από το κομμάτι αυτό δεν θα μπορούσε να λείπει και ο τομέας της ναυτιλίας όπου βελτιώσεις σε υπάρχοντα συστήματα, μπορούν να έχουν θετικό περιβαλλοντολογικό αντίκτυπο και οικονομικά οφέλη για τις εταιρίες. Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό την θεωρητική επισκόπηση και αξιολόγηση της τεχνολογίας των ρυθμιστών στροφών ασύγχρονων τριφασικών κινητήρων και τον τρόπο με τον οποίο οι ηλεκτρονικές αυτές διατάξεις μπορούν να αναβαθμίσουν την ενεργειακή αποδοτικότητα ενός πλοίου όταν αξιοποιούνται σε εφαρμογές όπως οι αντλίες αλμυρού νερού και οι ανεμιστήρες των μηχανοστασίων. Σκοπός & Ερευνητικά Ερωτήματα Η παρούσα διπλωματική εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος περιγράφεται η αρνητική συνεισφορά της ναυτιλίας στην ατμοσφαιρική ρύπανση, γεγονός που οδήγησε στην εισαγωγή διεθνών, περιφερειακών και εθνικών κανονισμών για την αντιμετώπιση της. Στο δεύτερο μέρος περιγράφεται η αρχή λειτουργίας των ασύγχρονων τριφασικών κινητήρων και αναλύεται η τεχνολογία πίσω από τα συστήματα μετάδοσης κίνησης μεταβλητής συχνότητας.Τα βασικά ερευνητικά ερωτήματα που τίθενται είναι τα εξής: 1. Σε τι είδους διεργασίες αξιοποιούνται οι ρυθμιστές στροφών και υπό ποιες προϋποθέσεις συμβάλλουν στην βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας ενός πλοίου και συνεπώς στον περιορισμό των εκπομπών CO2; 2. Προκύπτουν οικονομικά οφέλη ώστε να αποτελεί η αξιοποίηση της εν λόγω τεχνολογίας μια ελκυστική και συμφέρουσα λύση; Η απάντηση των παραπάνω ερωτημάτων γίνεται με συνδυαστική χρήση της σχετικής βιβλιογραφίας και μιας διαδραστικής υπολογιστικής εφαρμογής της ΑΒΒ, του EnergySave Calculator. | el |
dc.format.extent | 74 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | TPSH::Τεχνολογία::Ναυτική Μηχανική | el |
dc.title | Συμβολή των ρυθμιστών στροφών κινητήρων στη βελτιστοποίηση της ενεργειακής αποδοτικότητας των πλοίων | el |
dc.title.alternative | The contribution of variable speed drives to the optimization of ship energy efficiency | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Αλαφοδήμος, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.committee | Παπουτσιδάκης, Μιχάλης | |
dc.contributor.master | Νέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορές | el |
dc.subject.keyword | Ενεργειακή αποδοτικότητα | el |
dc.subject.keyword | Πλοία | el |
dc.subject.keyword | Ρυθμιστές στροφών κινητήρων | el |
dc.subject.keyword | Ρυθμιστής στροφών | el |
dc.subject.keyword | Ατμοσφαιρική ρύπανση | el |
dc.subject.keyword | Θαλάσσιες μεταφορές | el |
dc.subject.keyword | Ηλεκτρική κίνηση | el |
dc.subject.keyword | Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις | el |
dc.subject.keyword | Τριφασικοί κινητήρες | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλία | el |