dc.contributor.advisor | Νικητάκος, Νικήτας | |
dc.contributor.author | Μαρσέλου, Ουρανία- Στεφανία | |
dc.date.accessioned | 2019-10-30T09:59:01Z | |
dc.date.available | 2019-10-30T09:59:01Z | |
dc.date.issued | 2019-10 | |
dc.identifier.uri | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/5083 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αφορά στο θέμα των διαλυτηρίων πλοίων και στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που προκύπτουν έπειτα από τη διαδικασία αυτή. Αναφέροντας σε πρώτη φάση πληροφορίες για την εξέλιξη ενός πλοίου στην ενεργή του φάση, καταλήγουμε στο θέμα προς ανάπτυξη που είναι η διάλυση πλοίων. Το θέμα μας αναπτύσσεται αναφέροντας αρχικά γενικές πληροφορίες για τη διάλυση πλοίων, τις περιοχές που η διαδικασία φιλοξενείται, τον τρόπο που αυτή εκτελείται, αλλά και τις επιπτώσεις που προκύπτουν από τις ενέργειες που πραγματοποιούνται, με αποτέλεσμα να επιβαρύνουν το περιβάλλον αλλά και τον άνθρωπο που τις εκτελεί. Η ρύπανση δηλαδή που επιφέρει η βιομηχανία της ανακύκλωσης πλοίων, αναλύεται και αφορά τόσο στην θαλάσσια μόλυνση, όσο τη χερσαία και την ατμοσφαιρική. Το θεσμικό πλαίσιο που περιβάλλει τα θέματα αυτά μελετάται παραθέτοντας τους κανονισμούς που ισχύουν μέχρι σήμερα. Εστιάσαμε στην περίπτωση της περιοχής Αλιάγα της Τουρκίας, στην οποία πραγματοποιούνται διαλύσεις πλοίων, με αποτέλεσμα να προκύπτουν θέματα προς έρευνα που αφορούν στις εργασιακές συνθήκες που επικρατούν και στους κανονισμούς που ισχύουν, στις εταιρείες που εκτελούν έργο στην περιοχή αλλά και στο νομικό κομμάτι που υποστηρίζεται στη συγκεκριμένη αγορά. Παρουσιάζεται η γενική στάση που ακολουθεί η Τουρκία επί του θέματος και τέλος ακολουθούν ορισμένα συμπεράσματα που προκύπτουν από τη μελέτη. | el |
dc.format.extent | 75 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | TPSH::Τεχνολογία | el |
dc.title | Περιβαλλοντικές επιπτώσεις διαλυτηρίων πλοίων. Η περίπτωση του Αλιάγα στην Τουρκία | el |
dc.title.alternative | Environmental impacts of ship dismantling. The case of Aliaga in Turkey | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Αλαφοδήμος, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.committee | Παπουτσιδάκης, Μιχάλης | |
dc.contributor.master | Νέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορές | el |
dc.subject.keyword | Ανακύκλωση πλοίων | el |
dc.subject.keyword | Ρύπανση | el |
dc.subject.keyword | Περιβαλλοντικές επιπτώσεις | el |
dc.description.abstracttranslated | The scope of this project is and the environmental impacts resulting from ship scrapping. At the beginning, it is given information on ships’ life cycle with emphasizing the issue of ship dismantling. Continuing with the main body of this project it is concerned general information on ship dismantling, the areas where this process is hosted, the way it is performed, and the consequences that are occurred from each action. The outcome is that there is a detrimental fact that affects the environment and the human being. Nevertheless, any kind of pollution comes from ship recycling industry is analyzed further. Such a study could not have been conducted without examining the institutional framework. It is focused on the case of the Aliaga region in Turkey, where the scrap method is flourishing the last few decades. A risk assessment of working conditions at this area was made and an investigation about regulations that came in force was held. The policy of the most established businesses performing this process in this region based on the regulations supported by the specific market. Focusing on the current situation in ship dismantling in Turkey, at the end of this study some substantial conclusions are derived from our analysis. | el |