dc.contributor.advisor | Νικητάκος, Νικήτας | |
dc.contributor.advisor | Τσιρίμπα, Αθηνά | |
dc.contributor.author | Φράγκου, Ιωάννα- Άννα | |
dc.date.accessioned | 2018-11-09T10:05:27Z | |
dc.date.available | 2018-11-09T10:05:27Z | |
dc.date.issued | 2018-10 | |
dc.identifier.uri | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4683 | |
dc.description.abstract | Η Ελλάδα είναι μια νησιωτική χώρα με παράδοση στην ναυτική τέχνη από την αρχαιότητα. Από τότε ως και τις μέρες μας σκοπός είναι τα ταξίδια να γίνονται με ασφάλεια. Η ασφάλεια αυτή ωστόσο διακυβεύεται από διάφορους παράγοντες, ένας από αυτούς είναι και η κόπωση των ναυτικών. Η παρούσα μελέτη, ερευνά το φαινόμενο αυτό και χωρίζεται σε δύο κυρίως μέρη: Την βιβλιογραφική ανασκόπηση και την πρωτογενή έρευνα (ποσοτική και ποιοτική) που πραγματοποιήθηκε και εξετάζει την κόπωση. Τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν βασίστηκαν στη βιβλιογραφία και σχετίζονται με τους παράγοντες που προκαλούν κόπωση, το άγχος των ναυτικών, τη ψυχική τους υγεία αλλά και την επαγγελματική τους ικανοποίηση. Η ποσοτική έρευνα έγινε με ένα δείγμα 200 ερωτηματολογίων που απαντήθηκαν από ναυτικούς της Ελληνικής Ακτοπλοΐας. Η ποιοτική έρευνα έγινε συνεντεύξεις σε δύο διευθυντές πληρωμάτων ακτοπλοϊκών εταιρειών με ήμι-δομημένα ερωτηματολόγια βασισμένα στις απαντήσεις των ναυτικών. Σκοπός του συνδυασμού ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας είναι η απόκτηση μιας σφαιρικής εικόνας γύρω από το θέμα. Από τα ευρήματα της ποσοτικής έρευνας διαπιστώθηκε ότι παράγοντες που συμβάλουν στην πρόκληση άγχους στους ναυτικούς και στην κόπωση είναι: ο κακής ποιότητας ύπνος, οι βάρδιες, η απομάκρυνση από την οικογένειά τους, ο φόρτος εργασίας, η καθημερινή επαφή με τους επιβάτες και οι περιβαλλοντικές συνθήκες που επικρατούν στα πλοία (ζέστη, θόρυβος). | el |
dc.format.extent | 145 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Εργασιακό Στρες | el |
dc.subject | TPSH::Φιλοσοφία - Ψυχολογία - Θρησκεία::Ψυχολογία | el |
dc.title | Διερεύνηση της κόπωσης των ναυτικών στην ελληνική ακτοπλοΐα | el |
dc.title.alternative | Seafarers fatigue in greek coastal shipping | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Αλαφοδήμος, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.committee | Παπουτσιδάκης, Μιχάλης | |
dc.contributor.master | Νέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορές | el |
dc.subject.keyword | Κόπωση ναυτικών | el |
dc.subject.keyword | Ψυχική εξάντληση | el |
dc.subject.keyword | Σωματική εξάντληση | el |
dc.subject.keyword | Άδεια | el |
dc.subject.keyword | Εργασιακή ικανοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Job rotation | el |
dc.subject.keyword | Εργασιακό άγχος | el |
dc.description.abstracttranslated | Greece is a country with many islands and tradition in shipping from the ancient times. From then untill nowadays, the main aim is travelling with safety. However, this safety is not ensured because of many reasons, one of them is seafarer's fatigue. This Thesis is investigating fatigue and it is seperated in two parts: Literature review and primary research (quantitave and qualitative as well) about fatigue. The research objects were based on literature review about the leading factors causing fatigue, stress, factors affecting seafarers mental health and job satisfaction. Qualitative resarch has a convenience sampling of 200 seafarers of greek coastal shipping who answered an anonymous questionnaire. On the other hand, quantitative research was an interview with two crew managers of two individual coastal shipping companies. The interview's questionnaire is based on the data collection from the seafarers. The combination of those two types of research would offer a better overview of the subject. All in all, the findings of quantitative research showed that the main factors causing fatigue and stress are: poor sleeping, swifts, seperation from family, work load, day to day contact with customers and lastlty enviromental factors on the ships, such as noise or heat. | el |