dc.contributor.advisor | Ιωαννίδης, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Καραμπέλης, Νικόλαος | |
dc.date.accessioned | 2018-07-25T07:18:13Z | |
dc.date.available | 2018-07-25T07:18:13Z | |
dc.date.issued | 2018-07 | |
dc.identifier.uri | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4555 | |
dc.description.abstract | Αντικείμενο της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η οικονομοτεχνική και φωτοτεχνική μελέτη φωτισμού οδικού κόμβου Άγιου Σώστη στην ευρύτερη περιοχή της Τρίπολης. Συγκεκριμένα, γίνεται η προσπάθεια εξοικονόμησης ενέργειας από τον φωτισμό δρόμων εξασφαλίζοντας παράλληλα ένα σύστημα φωτισμού που υπακούει στους κανονισμούς του Ευρωπαϊκού προτύπου για τον οδοφωτισμό ΕΝ 13201. Αρχικά, στο 1ο Κεφάλαιο αναφέρονται τα βασικά χαρακτηριστικά του φωτισμού και των εμπλεκόμενων μεγεθών, εξηγώντας σε βάθος τα μεγέθη της φωτεινής ροής, φωτεινής απόδοσης, φωτεινής έντασης, έντασης φωτισμού και της θερμοκρασίας χρώματος. Επιπλέον, στο ίδιο κεφάλαιο γίνεται μια εκτεταμένη ανάλυση των εννοιών που αφορούν άμεσα τον φωτισμό δρόμων όπως πχ η θάμβωση, η αντίθεση λαμπρότητας, ο χρόνος αντίληψης και αντίδρασης κ.α. Έπειτα, στο 2ο Κεφάλαιο, παρουσιάζονται αναλυτικά όλα τα είδη λαμπτήρων, περιγράφοντας τη διαδικασία λειτουργίας τους και τα χαρακτηριστικά τους. Στο 3ο Κεφάλαιο, περιγράφονται όλα τα είδη και οι κατηγορίες των φωτιστικών δρόμου και τα ιδιαίτερα μηχανικά και φωτομετρικά χαρακτηριστικά τους. Στη συνέχεια του κεφαλαίου γίνεται μια αποτύπωση των τροπών διάταξης των φωτιστικών σωμάτων σε έναν δρόμο. Στο 4ο κεφάλαιο παρουσιάζεται το βασικό Διεθνές Πρότυπο για φωτισμό δρόμων: ΕΛΟΤ CEN/TR 13201 με όλες τις παραμέτρους του. Ακόμη, στο 5ο Κεφάλαιο αναφέρονται τα στοιχεία που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, ώστε μια μελέτη φωτισμού δρόμου να θεωρείται ενεργειακά αποδοτική, οπτικά κατάλληλη και περιβαλλοντικά φιλική. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάλυση του φαινομένου της φωτορύπανσης. Τέλος στο 6ο Κεφάλαιο, έχοντας ως βάση το ευρωπαϊκό Πρότυπο ΕΝ 13201, διενεργήσαμε προσομοιώσεις με την βοήθεια του λογισμικού πακέτου DIALUX 4.7 σε μια σειρά από παραλλαγές σεναρίων εξοικονόμησης ενέργειας και επεμβάσεις στον υπό εξέταση οδικό κόμβο της εθνικής οδού Τρίπολης-Σπάρτης. | el |
dc.format.extent | 275 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | TPSH::Τεχνολογία::Ηλεκτρολογία::Φωτισμός | el |
dc.title | Μελέτη φωτισμού δρόμου: Π. Εθνική οδός Τρίπολης- Σπάρτης, περιοχή Αγίου Σώστη | el |
dc.title.alternative | Street lighting study: Old National road Tripoli-Sparta, Agios Sostis area | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Καμινάρης, Σταύρος | |
dc.contributor.committee | Ψωμόπουλος, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.department | Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Τ.Ε. | el |
dc.contributor.faculty | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών | el |
dc.subject.keyword | Φωτισμός δρόμων | el |
dc.subject.keyword | ΕΝ 13201 | el |
dc.subject.keyword | Λαμπτήρες | el |
dc.subject.keyword | Φωτορύπανση | el |
dc.subject.keyword | Θάμβωση | el |
dc.description.abstracttranslated | The subject of this diploma thesis is the theoretical and economical study of illuminating the road junction of Agios Sostis in the Tripolis area. Specifically, this thesis focuses on different scenarios for energy efficiency and savings whilst ensuring a lighting system that complies with the European standard regulations for street lighting EN 13201. The First Chapter of this dissertation describes some of the fundamental lighting concepts and the quantities, explaining in depth the following definitions; luminous flux, luminous efficacy, luminous intensity, luminance and colour correlation temperature. In the same chapter there is also extensive analysis of concepts directly related to street lighting such as glare, contrast, time of perception and reaction. The Second Chapter presents types of lamps (light sources) that already exist, describing the lighting process and their characteristics. The Third Chapter examines categories of street illuminations and their particular mechanical and photometric characteristics. Additionally, it offers an extensive analysis of lighting arrangements fixtures that can be found on a street. Chapter Four offers a full presentation of document EN 13201 with all its parameters while in chapter five is examined the relevant data and variables that have to be considered when planning an energy efficient, optically appropriate and eco-friendly lighting project. Extra attention is given on the light pollution and, furthermore, there are proposals for managing the phenomena.
In Chapter Six we performed simulations on a series of energy-saving scenarios and interventions for the Tripoli-Sparti road, using the DIALUX 4.7 package software. The European Standard EN 13201 is taken into account. Finally, Chapter Seven offers a summary of the findings of chapter six in a way that some useful conclusions can be drawn | el |