Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας και βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης
Evaluation of educational project at school level unit and improvement of the offered educational quality
Θεματική επικεφαλίδα
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::ΕκπαίδευσηΛέξεις κλειδιά
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων ; Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου ; Ποιότητα στην εκπαίδευση ; Σχολική αποτελεσματικότηταΠερίληψη
Τα θέματα γύρω από την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον τόσο στη χώρα μας όσο και διεθνώς καθώς συνδέονται με την αναγκαιότητα για διαρκή βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Οι αλλαγές που λαμβάνουν χώρα σε επίπεδο πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό και τεχνολογικό δεν αφήνουν ανεπηρέαστο τον χώρο της εκπαίδευσης. Οι εξελίξεις αυτές προβάλλουν την ανάγκη για ποιοτικότερη και αποτελεσματικότερη εκπαίδευση, και καθιστούν απαραίτητη την ύπαρξη ενός μηχανισμού παρακολούθησης και αξιολόγησης της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον γύρω από την αξιολόγηση έχει μετατοπιστεί από την «αξιολόγηση του έργου του εκπαιδευτικού», στην «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας». Στόχος της συγκεκριμένης έρευνας είναι να προκύψουν συμπεράσματα για το κατά πόσο η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας συμβάλει στην διαμόρφωση ενός αποτελεσματικότερου σχολείου, καθώς και να καταγράψει τις θέσεις των παραγόντων που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Περίληψη
Issues pertaining to the assessment and evaluation of the educational work are of great interest both in our country and internationally as they seem to be associated with the necessity for constant improvement of education. The changes that are taking place at the political, economic, social and technological level do not leave the area of education unaffected. These developments highlight the need for a more qualitative and efficient type of education and necessitate the emergence of a mechanism for monitoring and evaluating the quality and effectiveness of the educational work. In the recent years the interest on the assessment has shifted from the “evaluation of the teacher’s educational task” to the “evaluation on the educational work of the school unit”. Aim of this research is to deduce some conclusions about whether the evaluation of the educational work at the school level can contribute to the shaping of an effective school, as well as to record the aspects of the factors involved in the educational process.