dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στη μελέτη του φαινομένου των συγκρούσεων που προκύπτουν μεταξύ των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Για το σκοπό αυτό, πέραν της βιβλιογραφικής ανασκόπησης ακολούθησε και ποσοτική έρευνα με τη μορφή ερωτηματολογίου σε εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που εστιάζει στην ανίχνευση των απόψεών τους για το φαινόμενο των συγκρούσεων και τη διαχείρισή τους απο τα διευθυντικά στελέχη.
Συγκεκριμένα, διερευνώνται ζητήματα όπως, η συχνότητα εκδήλωσης και ο βαθμός έντασης των συγκρούσεων εντός της ομάδας των εκπαιδευτικών, οι πηγές και οι συνέπειές τους τόσο για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς όσο και για τις σχολικές μονάδες, καθώς και οι μέθοδοι αποτελεσματικής διαχείρισής τους προκειμένου οι συγκρούσεις να προαχθούν σε λειτουργικές, θετικές, δηλαδή για την πλήρωση του ρόλου του σχολείου. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον καταλυτικό ρόλο του διευθυντή - ηγέτη τόσο στην πρόληψη όσο και στην αποτελεσματική διευθέτηση των συγκρούσεων. Για το λόγο αυτό, εξετάζονται οι απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που πρέπει να διαθέτουν όχι μόνο τα διευθυντικά στελέχη αλλά και τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας, προκειμένου να μπορούν να εκμεταλλευτούν τις συγκρούσεις προς όφελος του οργανισμού. | el |